کد خبر: ۱۸۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
استاندار قزوین گفت: استان قزوین در عین توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی از محرومیت‌های شدیدی رنج می‌برد که امیدواریم در سفر رییس قوه قضاییه به استان برای حل آنها گام‌های بلندی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، اظهارکرد: قزوین با تمامی ظرفیت های قابل توجه خود، از نعمت داشتن آب سالم محروم بوده که آن هم به شرایطی مربوط می شود که در گذشته حاکم بوده است.

او اضافه کرد: متاسفانه با انتقال بخش اعظمی از سهمیه آب سد طالقان به تهران، این استان از بهره مندی آن محروم ماند و البته طی سال های اخیر تلاش هایی صورت گرفت تا سهم در نظر گرفته شده برای این منطقه را به سطح استان منتقل کنیم.

به گفته استاندار قزوین، در دو سال گذشته نیز تلاش های زیادی برای انتقال بخشی از سهمیه آب این سد به شهرستان آبیک صورت گرفته و تاکنون نیز این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی روبرو بوده که امیدواریم در آینده نزدیک این مساله نیز به تحقق برسد.

جمالی پور تصریح کرد: در عین حال نیز موضوع انتقال آب سد طالقان به قزوین و ۱۴ شهر دیگر این استان مطرح و برنامه ریزی های لازم هم صورت گرفته و هم اکنون نیز این پروژه فرآیند مراحل مناقصه خود را می گذراند که با انجام آن، علاوه بر آب رسانی به ۱۴ شهر، ۱۹۴ روستای استان نیز از آن بهره مند خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه قزوین در حوزه ساختاری نیز با برخی کمبودها روبرو است، خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس این استان، بخشی از ادارات و سازمان ها به شکل شهرستانی باقی مانده و در دولت جدید تلاش داریم تا با اخذ مجوزهای لازم مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: امیدواریم با عزمی که امروزه در نزد مسئولان استان وجود دارد بتوانیم شرایط بهتری را در حوزه های اقتصادی با جذب سرمایه گذاری های لازم فراهم کنیم و در بخش کشاورزی نیز با فراهم کردن ظرفیت های لازم جهت ارتقای سطح کیفی در بهره برداری از آب و خاک اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

استاندار قزوین افزود: در بخش نیروی انسانی، ساختاری و ساختمانی دادگستری نیز در استان با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم در سفر رییس قوه قضاییه برای ارتقای سطح ظرفیت های قضایی استان کمک های لازم صورت پذیرد چرا که این مساله از جمله مطالبات موجود در حوزه قضایی استان است.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار