کد خبر: ۱۸۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کره شمالی امروز جمعه از آزمایش موفق یک موشک ضدهوایی جدید با استفاده از فناوری‌های به‌روز خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد  آکادمی علوم دفاعی کره شمالی امروز جمعه آزمایشی را به منظور تایید کارایی عملیات لانچر، رادار، دیگر تجهیزات مرتبط با یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت انجام داده است.

آکادمی علوم دفاعی کره شمالی همچنین بر قابلیت نظامی چشمگیر این موشک جدید که از مشخصات آن واکنش سریع و نقطه زنی دقیق است،‌ تاکید کرده است. این موشک از فناوری های جدید از جمله "فناوری کنترل تیغه دوقلو" و "موتور پرواز با تکانه دوبرابری" بهره برده است.

بر اساس اعلام این نهاد دفاعی در کره شمالی،‌ این کشور در افزایش برد موثر موشک موفق نیز موفق بوده است.

این آزمایش موشکی در حالی صورت گرفت که کیم جونگ اون رئیس کره شمالی پنجشنبه در اظهاراتی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم، بر آمادگی پیونگ یانگ برای احیای تماس‌ها و مذاکره با سئول تاکید کرده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون در اظهاراتی گفت، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل اکتبر بازسازی و احیا خواهد شد که این اقدام بخشی از تلاش های پیونگ یانگ برای بهبود روابط و برقراری صلح در شبه جزیره کره خواهد بود.

رئیس کره شمالی همچنین افزود: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، در واقع چیزی جز بهانه‌ای برای پنهان کردن دیدگاه تغییرناپذیر خصمانه واشنگتن علیه کره شمالی نیست.

این در حالی است که پیونگ یانگ به تازگی یک فروند موشک ماورای صوت را آزمایش کرد که به این ترتیب کره شمالی نیز به رقابت قدرت‌های جهانی برای تولید و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته ملحق شده است.

ارتش کره جنوبی سه شنبه اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک را از سواحل شرقی این کشور به سوی دریا شلیک کرده است.

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار