کد خبر: ۱۸۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای شورای سردبیری خبرگزاری فارس استان اصفهان گفت: مبانی دینی در هر سه بخش، اعتقادات، اخلاق و احکام از بعد عقلانی‌ با بیان هنرمندانه برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در دیدار با اعضای شورای سردبیری خبرگزاری فارس استان اصفهان، با اشاره به انتشار انواع تحلیل و خبر در رسانه‌ها، اظهار داشت: در بحث خبر و تحلیل، آفتی وجود دارد که باید به آن دقت شود و آن این است که می‌گویند آنچه اتفاق افتاده را بدون دخالت انعکاس می‌دهیم؛ اما باید به این مطلب دقت کرد که در یک اتفاق، هم فرد و هم نیت افراد دخالت دارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این نیت را خبرنگار نمی‌بیند و در خبر هم نمی‌تواند منعکس کند و همین موجب می‌شود خبر ناقص بماند و این خبر، گنگ است؛ چون نیت پشت عمل مشخص نیست و نمی‌توان آن را نشان داد، بنابراین در تحلیل باید بیشتر به نیت توجه شود و این نیاز به اتاق فکر قوی دارد.

وی با اشاره به جذاب بودن اخبار مربوط به دنیای مردم، اذعان کرد: فرهنگ مردم با دین تعالی پیدا می‌کند؛ به همین دلیل بخش مهمی از خبر هم باید همین باشد و دنبال این باشید که در این خبرها ایمان و اخلاق مردم توقیت شود و احکام دین که عموم مردم با آن‌ها درگیر هستند، به آن‌ها تعلیم داده شود.

مهدوی با تاکید بر ضرورت ترویج و تعلیم احکام مورد نیاز جامعه، به مسأله اخلاق نیز اشاره کرد و گفت: باید مبانی دین را در هر سه بخش، اعتقادات، اخلاق و احکام و در بعد عقلانی آن تبیین کنید.

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترویج مباحث خداشناسی برای جوانان، به ایات الهی در جهان طبیعی و جهان مادی اشاره کرد و بیان داشت: آثار شیعه در جهان وجود دارد و این‌ها معجزات الهی است و این نشانه‌ها با بیان هنرمندانه باید در رسانه منعکس شود.

وی با اشاره به انعکاس خبر فداکاری جوان ایذه‌ای در نجات جان دو نفر تصریح کرد: این خبر موجب تقویت شجاعت می‌شود و انعکاس این خبر به میزان زیادی در ترویج این فضیلت اخلاقی می‌تواند مؤثر باشد.

مهدوی با تاکید بر ضرورت تبیین الزام عقلی احکام شرعی و هم چنین تبیین مسائل مهمی همچون حجاب و بیان استدلالات آن حتی در سطح جهانی ادامه داد: از جمله چیزهایی که خیلی خوب می‌توان آن را جا انداخت، بحث امام زمان است؛ جوانان مدافع حرم عشق به امام زمان داشتندو این را در اخبار با بیان رسانه‌ای باید منعکس شود.

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری به ضرورت تبیین عقلی ولایت فقیه هم اشاره کرد و گفت: بحث مهم دیگر، بحث ولایت فقیه است و باز هم بعد استدلال عقلی آن مهمتر از بعد روایی آن است؛ شبهاتی که ۲۰ سال پیش مطرح بود و پاسخ داده شد، الان دوباره در حال مطرح شدن است و این یعنی در فضای مجازی و رسانه‌ای باید در این زمینه جهاد تبیین صورت بگیرد.

 

در ابتدای این دیدار علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیر سابق خبرگزاری فارس ضمن اشاره به دستاوردهای خبرگزاری در استان اصفهان از سال ۹۴ تاکنون به جایگاه رسانه‌ای خبرگزاری فارس در سطح ملی و بین‌المللی اشاره و بر لزوم تقویت این اثرگذاری رسانه‌ای و تقویت صدای مردم در سطح ملی تاکید کرد.

محسن آنالویی، سرپرست خبرگزاری فارس استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های خبرگزاری در دوره جدید، گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای جبهه رسانه‌ای انقلاب، تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی در شروع گام دوم انقلاب اسلامی و ارتباط موثر با علما و نخبگان مختلف استان و عدالت رسانه‌ای و توجه به نقاط محروم از جمله مهمترین الولویت‌هایی است که دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار