کد خبر: ۱۸۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
قاسم نوده فراهانی - رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب گفت: مردم گرانفروشی را از چشم اصناف می‌بینند، اما گرانی و گرانفروشی دو مقوله است. ما با گرانفروشی که در برخی از صنوف رخ می‌دهد برخورد می‌کنیم، اما در گران شدن کالا‌ها و تصمیماتی که گرفته می‌شود، دخیل نیستیم و نمایندگان اصناف حضور ندارند.
وی افزود: اصناف باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور داشته باشد، اما اینگونه نیست.
قاسم نوده فراهانی گفت: با تولید کالا، بخش عرضه کالا تنظیم می‌شود و این روند در روی کاغذ اتفاق نمی‌افتد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: رقابت، عرضه، تولید و نظارت به بازار سامان می‌دهد، اما نظارت مطابق میل نیست. اگر در عرضه و تقاضا مشکل داشته باشیم؛ نظارت هم کافی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه در بخش بازرسی و نظارت کمبود داریم، افزود: در تهران به این بزرگی حداقل هزار بازرس نیاز است.

 چالش کمبود کالا در بازار
سید داوود موسوی - معاون سازمان حمایت هم گفت: وقتی چالش کمبود کالا در بازار وجود دارد مشکلاتی در توزیع ایجاد می‌شود، اما با حل چالش اولیه این مشکلات حل می‌شود. توزیع روغن به لحاظ تامین ارز و مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شده بود، اما با حل چالش اولیه مشکل حل شد. با تامین مکفی در زمینه روغن، می‌بینیم که اکنون روغن به قیمت مصوب و گاهی حتی کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود. تخم مرغ هم با چالش‌هایی مواجه شد.
موسوی گفت: اگر تامین کالا‌ها بخوبی انجام شود، کمبودی در بازار رخ نمی‌دهد.
وی افزود: وقتی چرخه تولید و عرضه با سامانه‌های کنترل شود مشکلات کمبود کالا در بازار اتفاق نخواهد افتاد.
معاون سازمان حمایت افزود: نارسایی در بخش توزیع با سامانه‌هایی که طراحی شده باید برطرف شود.
معاون سازمان حمایت گفت: کاهش ۱۰ درصدی قیمت ۳ قلم کالای پرمصرف لبنی فعلا در مورد پنیر اجرا شده و به بازار آمده است و دو قلم محصول دیگری که شامل این کاهش قیمت هستند، بزودی وارد بازار می‌شود.

گشت مشترک از تولید تا عرضه
محمد علی اسفنانی - مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران هم گفت: سال گذشته ۲۸ هزار گروه تعزیراتی به گشت اعزام شدند و حدود پنج هزار پرونده تشکیل شد. در شش ماهه نخست امسال حدود 11 هزار مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: از امروز گشت های مشترک بازرسی، با رویکرد جدید و از مرحله تولید تا عرضه انجام می شود. با رویکرد جدید و تحولی یعنی "گشت مشترک از محل تولید تا عرضه" بازار و مراکز تولیدی تحت نظارت خواهند بود.

محمد علی اسفنانی گفت: سامانه‌های کنترلی با ارتباط تنگاتنگ بین دستگاهی باید نظارت سیستمی و هوشمند داشته باشند.

آمار‌ها با واقعیت منطبق نیست
ابراهیم زارع - مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: در موضوع مرغ و تخم مرغ، برخی از آمار‌هایی که ارائه می‌شود با واقعیت منطبق نیست. اینکه نیاز تهران روزانه ۱۵۰۰ تُن است، اما ۶۰۰ تا ۷۰۰ تُن عرضه می‌شود، درست نیست.
وی افزود: اگر ما پنجاه درصد کمبود مرغ در تهران داشتیم، اصلاً مرغی در فروشگاه‌ها دیده نمی‌شد، درحالی که شما اکنون انواع و اقسام عرضه‌ها را می‌بینید.
زارع گفت: بازار باید بر مبنای قانون بازار، یعنی عرضه و تقاضا مدیریت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار