کد خبر: ۱۸۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
رئیس اتاق اصناف استان سمنان:
سمنان- رئیس اتاق اصناف استان سمنان از آمادگی اتاق اصناف با ۱۰ اکیپ برای کنترل بازار استان خبر داد و گفت: طی شش‌ماهه سال جاری ۱۲ هزار بازرسی درباره پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صیادجو شامگاه یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان صورت گرفته است، ابراز داشت: از این تعداد ۱۲ هزار مورد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی بابیان اینکه طی بازه مذکور ۹۱۵ پرونده تخلف واحدهای صنفی به سازمان تعزیرات ارسال‌شده است، افزود: این پرونده‌ها به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان بابیان اینکه طی شش ماه گذشته از بازار غفلت نشده و ضرورت نظارت بر بازار همواره مورد توجه بوده است، ابراز داشت: اتاق اصناف با برخورداری از ۱۰ اکیپ بازرسی آمادگی لازم برای کنترل بازار را دارد.

صیادجو بابیان اینکه به دلیل ایجاد روند کاهشی سرایت و ابتلاء به بیماری کرونا در جامعه، بازار رفته‌رفته به سمت شرایط عادی خود در حال حرکت است، افزود: بر این اساس افزایش تقاضا در بازار دور از انتظار نخواهد بود و خوشبختانه باید گفت هم‌اکنون در تمام گروه‌های کالایی شرایط خوبی در استان وجود دارد.

تنظیمات مربوط به ستاد بازار در حال انجام است

رئیس سازمان صمت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس فعالیت سامانه جامع تجارت، در یک فرایند آنلاین، تنظیمات مربوط به بازار انجام می‌شود، ابراز داشت: طی ۳ سال گذشته این مهم جدی گرفته نشد اما در حال حاضر مورد توجه بسیار ویژه دولت و وزارت صمت قرارگرفته است.

تشنه دل بابیان اینکه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی تمامی کالاها در این سامانه درج می‌شود، تصریح کرد: نباید برای دریافت اطلاعات از بخش خصوصی مجبور به استفاده از ابزار جبری شویم و می‌بایست بخش خصوصی در این مورد با ایجاد یک فضای همدلی و همیاری، نسبت به ارائه داده‌ها و اطلاعات همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام می‌شود که با هر گونه موارد تخلف طی شش‌ماهه گذشته برخوردهای لازم صورت گرفته است.

سیمان پاکتی ۳۷ هزار تومان

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان هم در این نشست بابیان اینکه افزایش قیمت انواع برنج ایرانی به صورت کشوری مطرح بوده است، ابراز داشت: به طبع آن به دلیل افزایش قیمت در مبدا در استان نیز این مشکل پدیدار شده است و همچنین در شهریورماه با توجه به پایان فصل برداشت حبوبات، افزایش قیمت وجود داشت که با شروع فصل پاییز و تزریق محصولات جدید، در حال حاضر شاهد کاهش قیمت هستیم

برهانی بابیان اینکه در بحث قیمت انواع گوشت قرمز، باثبات قیمت مواجه هستیم، تصریح کرد: شیر فله نیز در استان سمنان از مردادماه سال جاری تاکنون باقیمت هفت هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی بابیان اینکه مرغ در بازار استان با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان و تخم‌مرغ نیز با قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، افزود: گوشت قرمز گوسفندی باقیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله نیز با قیمت کیلویی ۱۴۰ هزار تومان به مردم عرصه می‌شود.

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ضمن بیان اینکه با مدیریت بازار توسط دولت و استفاده از سامانه‌ها بورسی، شاهد کاهش قیمت سیمان هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر سیمان نیز با قیمت پاکتی ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار