کد خبر: ۱۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
وحیدی گفت:نزدیک به ۳۰ برابر پس از ورود آمریکایی‌ها جریان مواد مخدر در افغانستان رشد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور در دهمین نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر و بررسی تحولات کشور افغانستان و پیامد‌های آن در عرصه مبارزه اظهار کرد: موضوع مواد مخدر از اهم مسائل موجود در سطح جهانی و کشور است. جمهوری اسلامی در عالی‌ترین سطح به این موضوع توجه کرده است، زمانی که ستاد مبارزه با مواد مخدر با ریاست رئیس جمهور و مشارکت ۲۴ سازمان شکل گرفت اهمیت این موضوع را نشان داد. چندین دهه است که جمهوری اسلامی تمامی مواضع حقوقی و شرعی خود را بری مقابله با مواد مخدر به کار گرفته است.

وحیدی گفت: مافیای جهانی به راحتی جریان پولشویی را در دنیا در این حوزه اداره می‌کند و اقتصاد پررونقی را از این جهت سامان می‌دهد به راحتی اجازه نخواهد داد این موضوع نفی و رد شود. بانک ها و کسانی که ادعای شفافیت می‌کنند باید پاسخ دهد که چطور چنین اقتصادی در بانک‌ها در حال گردش است و جلوی آن گرفته نمی‌شود و بعد سیستم‌ها اظهار شفافیت می‌کند. این پول دستی جا به نا نمی‌شود. کسانی که می‌گویند ما ناظر بر بانک‌ها هستیم چطور مانع اقتصاد مواد مخدر نمی‌شوند؟ ما حق داریم بدبین باشیم که کسانی که جریان مواد مخدر را اداره می‌کنند در بانک  و پولشویی نفوذ دارند.

وزیر کشور بیان کرد: آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افعانستان بودند و جایی از این کشور نبود که آمریکایی‌ها حاکم نباشند. آخرین کشفیات ما در سال گذشته هزار و صد و ۷۰ تن مواد مخدر بود. چطور با این مواد مخدر برخورد نکردند، مزارع کشت با عکس ماهواره‌ای قابل تشخیص و قابل آتش زدن هستند.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ برابر پس از ورود آمریکایی‌ها جریان مواد مخدر در افغانستان رشد کرد. نفر اولی که در دنیا با تروریسم مبارزه می‌کند ایران است، اما نحوه نگاه برخی قدرت‌های جهانی به این پدیده را می‌بینید؛ این فجایعی که در این روز‌ها در افغانستان رخ می‌دهد ازغصه‌های پردرد روزگار ما است.


بیشتر بخوانید

اجرای طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی


در حال تکیمل...

برچسب ها: وزیر کشور ، موادمخدر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار