کد خبر: ۱۸۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
نشست مشترک علماء، بزرگان و متنفذین تشیع و تسنن خراسان جنوبی به مناسبت هفته وحدت در درمیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، نشست مشترک علماء، بزرگان و متنفذین تشیع و تسنن خراسان‌جنوبی در این شهرستان به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

گفتنی است این مراسم که جهت گرامیداشت هفته وحدت به‌صورت استانی و محوری با حضور حجت‌الاسلام «حسینی کوهستانی» معاون جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی کشور، فرمانده سپاه استان، فرمانده مرزبانی استان، فرماندار درمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه شهرستان، امام جمعه اهل سنت اسدیه و جمعی از علما و مسئولین استان و شهرستان درمیان در محل سالن نجابت اداره ورزش و جوانان این شهرستان درمیان برگزار و سخنرانان اصل وحدت را لازمه ثبات، پیشرفت و افزایش قدرت و عزت مسلمانان جهان اسلام در سرتاسر دنیا برشمردند.

حجت‌‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در این نشست اظهار داشت: وقتی شعار اسلام و پیامبر(ص) توحید انتخاب شد، وحدت در جوامع بشری آن روزگار رقم خورد.

وی گفت: در زمان حضرت محمد(ص) مرزهای جغرافیایی، زبانی، قومی و رنگی به هم ریخت و همه زیر پرچم توحید و حول محور خداوند متعال متحد شدند.

معاون جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: معجزه پیامبر گرامی اسلام، قرآن کریم بوده که آیات آن برای عصرهای قبلی، حال و آینده معجزه بوده و اولین شعار نبی مکرم اسلام(ص) در رابطه با مردم، شعار وحدت‌آفرین توحید بود.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه وحدت شعار پیامبر و امروز نیز برترین رکنی بوده که ما را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند، افزود: پیامبر اسلام(ص) منادی وحدت بین مسلمانان بودند و همواره در راستای برقراری و اشاعه وحدت در دنیای شرک آن دوران تلاش نمودند و اکنون وظیفه همه مسلمانان و به خصوص علمای جهان اسلام این بوده که در جهت تقویت و تبیین مسائل وحدت آفرین بیش از پیش بکوشند تا نقشه‌های دشمنان قسم خورده اسلام همچون گذشته و یکی پس از دیگری نقش بر آب شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار