کد خبر: ۱۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: برای خط سه بهارستان به مجلسی و مبارکه مسوولان تعامل خوبی داشتند ولی متروی مبارکه به بهارستان عقب است و نکته قابل‌توجه این است که این خط از سال ۹۰ آغاز به کارکرده و هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه‌، علی‌اصغر ذاکری هرندی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار جدید شهر مبارکه، گفت: بعد از شهرستان اصفهان، شهرستان مبارکه یکی از شهرستان‌های حساس و استراتژیک استان و قطب صنعتی کشور است که این شهرستان ۱۳۲ جاذبه گردشگری را در خود جای‌داده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، ادامه داد: موقعیت‌های فراگیر زیادی از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در شهرستان مبارکه به‌غیراز فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، شهرک صنعتی وجود دارد که می‌توانیم تنوع منابع و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تعداد منابع گردشگری، تاریخی و فرهنگی شهرستان مبارکه، افزود: ۶۰ منبع تاریخی و گردشگری، حدود ۱۶ منبع طبیعی که شامل رودخانه‌ها، غارها و کوه‌ها و حدود ۳۰ منبع انسان‌ساخت در شهرستان مبارکه یافت می‌شود که می‌تواند جذب توریست را در این شهرستان افزایش دهد.

ذاکری هرندی، بابیان اینکه موقعیت‌هایی در شهرستان مبارکه وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها در کنار صنعت استفاده کنیم، گفت: باید در شهرستان مبارکه پتانسیل جذب وجود داشته باشد و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی بتوانند یک جذب در قالب مشارکت عمومی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: موقعیت‌های فراگیر، احیای مناطق طبیعی و احیای جاذبه گردشگری حضور بخش خصوصی را لازم دارد که جذب این بخش با ایجاد اعتماد متقابل انجام می‌شود و اکثر مردم تا الان به شهرداری‌ها به دید مشارکت نگاه نکردند.

وی بابیان اینکه در دو مرحله شیوه‌نامه مشارکت بخش خصوصی شهرداری‌ها با مردم ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: توسعه منابع طبیعی و انسانی در شهر و استفاده از نخبگان می‌تواند تشخیص دهد چه‌کاری با چه موضوعی با چه فصلی هم‌خوانی دارد و اگر قرار باشد از منابع انسانی کم‌ارزش و غیرمتخصص در اصول و برنامه و ریزی و سیاست استفاده کنیم محکوم‌به شکست هستیم.

ذاکری هرندی گفت: مدیری موفق است که کارشناس محور باشد نه شخص محور و باید منابع انسانی غنی در اختیار داشته و مواردی که در پایداری شهری با استفاده از این موقعیت‌ها وجود دارد باید مدنظر بگیریم.

وی بابیان اینکه ما میراث دار گذشته هستیم و باید امانت‌دار برای آینده باشیم، گفت: شهر اگر فاقد درآمد پایدار باشد بعد از مدت کوتاهی به شهر فرسوده تبدیل می‌شود و شورای ششم و شهردار جوان شهرستان در کنار اتاق فکر قوی از نخبگان هم سو با شهرستان و آگاه و نخبگانی که آینده شهر و شهرستان را تشکیل دادند باید استفاده کنند.

ذاکری هرندی گفت: شهرداری یک بنگاه اقتصادی است و باید مشتری محور باشد، وابسته به دولت و اعتبار دولتی نیست و تنها اعتبار شهرداری اعتمادی است که بین مردم ایجاد می‌کند و مشتری شهرداری مردم آن شهر هستند اگر اعتماد آن‌ها از تمامی جهات کم شود یک سال نشده محکوم‌ به شکست هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به خطوط متروی در حال تکمیل بهارستان، شاهین‌شهر و مبارکه، عنوان کرد: چهار خط مترو در استان اصفهان در حال‌ توسعه است و ادامه خط یک اصفهان به‌طرف شاهین‌شهر تا امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ادامه خط یک به‌طرف بهارستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: برای خط سه بهارستان به مجلسی و مبارکه مسوولان تعامل خوبی داشتند ولی خط متروی مبارکه به بهارستان عقب است و نکته قابل‌توجه این است که این خط از سال ۹۰ آغاز به کارکرده و هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس در آیین تکریم و معارفه شهردار جدید مبارکه از زحمات سید محسن هاشمی تقدیر و محمدمهدی احمدی به‌عنوان شهردار شهر مبارکه معارفه شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/آ/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار