کد خبر: ۱۸۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
گروه استان‌ها- رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اردبیل دروازه‌ای به سمت تجارت جهانی محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، اسماعیل قادری فر در سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه میلاد رسول مکرم اسلام و در طلیعه ورود ریاست جمهوری اسلامی در هشتمین سفر در دولت سیزدهم  این افتخار را داشتیم که در جمع تشکل‌ها و تعاون گراها و مردم اردبیل باشیم برای بررسی میدانی  وضعیت  تلاش‌هایی که شبکه سراسری تعاون روستایی ایران برای توسعه کسب و کارهای کشاورزی در خطه زرخیر در پیشانی جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت است.

وی افزود: مجموعه سازمان مرکزی در راستای امنیت و سلامت غذایی سعی می‌کنیم با استفاده از مزیت‌های بومی و منطقه‌ای و  ملی که در جای جای و اقصی  نقاط کشور وجود دارد موضوع حمایت  از کشاورزی یعنی گذر  از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی را با رویکرد صادرات محور و ارتقا وضعیت معیشت کشاورزان که در شرایط سخت و مشکلاتی مثل تنش‌های آبی، کود و موضوعات دیگر با پدیده هوشمند تامین و توزیع بکنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: در پیش سفر ریاست جمهور سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های بالقوه و بسیار خوب تعاون روستایی استان بازدید داشته باشیم و در مصوباتی که برای سفر خواهیم داشت احیا وضعیت انبارها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و همینطور توزیع هوشمند محصولات کشاورزی را شاهد باشیم.

قادری‌فر تصریح کرد: اردبیل دروازه‌ای است به سمت تجارت جهانی محصولات کشاورزی چه در منطقه قفقاز و چه در دروازه اروپا در مرز  ترکیه و ما باید از این ظرفیت فرا سرزمینی  با رویکرد توانمندسازی تشکل‌ها و ارتقا طرفیت‌های کسب و کاری حداکثرترین استفاده را بکنیم.

وی افزود: علی رغم تولید محصولات خوب و با کیفیت به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی پیشرفته  در این استان مثل خط تولید پیشرفته سورترینگ فرآوری و بسته بندی سیب زمینی که یکی از محصولات مهم استان اردبیل است، کشاورزان از یک طرف متضرر هستند و مصرف‌کننده‌ها نیز نگران هستند که محصول چرا ارزان از کشاورزان  خریداری می‌شود و با زنجیره تامین نامناسب و دلالی‌ها به مصرف کنندگان گران فروخته می شود.

 رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: در گام اول با هدف ارتقا زنجیره بخش کشاورزی موضوع ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انبارهای سردخانه های پیشرفته و توسعه  صنایع تکمیلی را با اتحادیه ها وتشکل های استانی دنبال خواهیم کرد و گام بعدی توزیع هوشمند را با هدف حذف دلالی‌ها و واسطه‌گری از مزرعه تا سفره دنبال خواهیم کرد و با تایید وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فردا شب شورای اداری استان بعنوان خبر خوش به تصویب برسانیم و تقدیم مردم استان اردبیل شود.

انتهای‌پیام/131/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار