کد خبر: ۱۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه از هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود، گفت: تاکنون کمتر از 3 میلیون کارت هوشمند در سطح کشور صادر شده که این آمار قابل قبولی نیست.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس،علیرضا آوایی دقایقی پیش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید ثبت احوال لرستان در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون کمتر از 3 میلیون کارت ملی هوشمند در سطح کشور صادر شده که این آمار برای ما قابل قبول نیست.
 
 وی عنوان داشت: طبق برنامه‌های صورت گرفته تلاش ما این است که طی این چند ماهه 6 تا 7 میلیون کارت ملی هوشمند در صورت تامین اعتبار و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط صادر شود.
 
آوایی خاطرنشان کرد: از مدت کوتاهی که به این سمت انتخاب شدم هر هفته یک روز را برای بحث کارت هوشمند اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم این موضوع مهم را به سرانجام برسانیم.
 
رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص آمار تولد، ازدواج، طلاق و وفات گفت: تمام این آمارها در استان‌ها به روز شده و بالای 90 درصد در زمان 10 تا 15 روزه ثبت می‌شوند.
 
* از هر 6 ازدواج یک مورد طلاق ثبت می‌شود
 
آوایی عنوان کرد: از هر 6 ازدواج یک مورد طلاق در سطح کشور به ثبت رسیده که همه مسئولان برای کاهش این موضوع برنامه‌هایی را در دستور کار دارند و این ظرفیت برای کاهش طلاق در کشور وجود دارد زیرا برخی از طلاق‌ها هیجانی و براساس عصبانیت‌ها صورت می‌گیرد از این رو بحث مشاوره‌ها می‌تواند در کاهش طلاق در سطح کشور تاثیرگذار باشد.
 
این مسئول در خصوص ثبت اسناد هویتی به صورت الکترونیکی در ثبت احوال کشور یادآور شد: بیش از 120 میلیون سند به صورت الکترونیکی توسط ادارات ثبت احوال سراسر کشور به صورت سیستمی ثبت شده‌اند و این نشان می‌دهد که سیستم مکانیزه ثبت احوال کشور در حال به روز شدن است.
 
در این مراسم از زحمات حسین میردریکوند مدیر کل سازمان ثبت احوال لرستان تجلیل و مصطفی امانی‌پور به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال لرستان منصوب شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: