کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری دیدار دوستانه دو تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» با بیان اینکه فاجعه بمباران زمین فوتبال در چوار یک جنایت علیه بشریت است افزود: روز «ورزشکاران شهید» باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

به گزارش برنا از ایلام ; شهاب الدین عزیزی خادم با بیان اینکه فاجعه بمباران زمین فوتبال در چوار یک جنایت علیه بشریت است گفت: در تاریخ فوتبال نمونه‌ای مانند این فاجعه وجود ندارد و از حافظه تاریخ پاک‌شدنی نیست.

او با بیان اینکه فاجعه بمباران زمین فوتبال در چوار یک جنایت علیه بشریت است افزود: روز «ورزشکاران شهید» باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود. 

شهاب الدین عزیزی خادم افزود: باید از همه کسانی که در طول سالیان گذشته تلاش کردند و نگذاشتند این حادثه به فراموشی سپرده شود قدردانی کرد. 

دیدار دوستانه تیم های «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» امروز در مرکز ملی فوتبال برگزارشد. در ابتدای این مسابقه  یادمان شهدای فوتبالیست در مرکز ملی فوتبال گلباران شد.

در مراسم آغازین این بازی از سوی فدراسیون فوتبال نشان یادبود و پیراهن شماره ۶۵ تیم‌ملی (به نشانه سال بمباران زمین فوتبال چوار) به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیم شد و همچنین از فرزند شهید «حسین هزاوه» بازیکن تیم چوار که در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید به نمایندگی از خانواده شهدای این فاجعه غم‌انگیز تجلیل به عمل آمد.

فدراسیون فوتبال در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقلام ورزشی شامل توپ، لباس ورزشی، قلم‌بند و ... به باشگاه پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام اهدا کرد.

هواپیما‌های عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال شهر چوار را در استان ایلام بمباران کردند.

در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار