کد خبر: ۱۸۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
راهکار‌های شفاف سازی مکاتبات و ارتباطات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری سوم آبان ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، راهکار‌های شفاف سازی مکاتبات و ارتباطات نمایندگان مجلس امشب سوم آبان ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه باید با ریشه‌های فساد مبارزه کنیم تا از فساد پیشگیری کنیم گفت: لازمه مقابله با فساد، مبارزه با ریشه‌های آن است و یکی از مباحثی که ما باید با آن مبارزه کنیم تعارض منافع است. در تعارض منافع فرد بین منافع فردی، منافع سازمانی و منافع مردم گیر می‌کند، اگر طرف منافع خودش را بگیرد قطعاً تعارض منافع قابل قبول نیست. در اینجا فساد شکل می‌گیرد، از این موارد زیاد داشتیم و در جامعه بار‌ها در همه قوا دیده ایم.

وی افزود: در سه قوه هم بعضا دیده می‌شود، در دستگاه‌های حاکمیتی، در بخش خصوصی، در نظام مهندسی، نظام پزشکی، وکلا و در بخش‌های مختلف تعارض منافع وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اگر یک اتحادیه بگوید در یک منطقه به هیچ عنوان به صنفی مجوز کسب نمی‌دهد تعارض منافع به وجود می‌آید که از این موارد زیادی داریم. در بخش دولتی تعارض منافع بیشتر دیده می‌شود. لذا باید به صورت کامل و جامع به این موضوعات بنگریم.

وی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته برخی از این اتفاقات در مجلس افتاده که مورد نقد قرار گرفته است، برخی اوقات خود نمایندگان در مجلس برخورد کردند و برخی اوقات هم برخوردی صورت نگرفته است. زیرا فرد در بحث حزب یا گروه و جریانی که در حزب حاکم بوده معمولاً قدرت داشته است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در بحث شفافیت خیلی‌ها کامنت می‌گذارند که شفافیت آرا چه شد افزود: در دیده بان شفافیت تعهدنامه و فرم تعهد از سوی نمایندگان قبل از ورود به مجلس امضا می‌شود. لذا چند مورد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم، نمایندگان باید متعهد شوند وقتی وارد مجلس می‌شوند آرای خود را شفاف کنند، دوم اینکه اموالشان شفاف شود سوم اینکه هزینه‌هایی که برای انتخابات صرف کردن باید شفاف باشد و چهارم اینکه باید توصیه نامه‌هایی که برای وزرا می‌نویسند به صورت داوطلبانه شفاف شود

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار