کد خبر: ۱۸۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
امروز در تالار صادراتی بورس کالای ایران، عرضه ۲۰۰۰ تن کاتد مس شرکت ملی صنایع مس ایران با تقاضا و رقابت خریداران مواجه شد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در تالار صادراتی بورس کالای ایران، عرضه ۲۰۰۰ تن کاتد مس شرکت ملی صنایع مس ایران با تقاضا و رقابت خریداران مواجه شد و نهایتا این محموله ۱.۲۹ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد؛ این اولین محموله صادراتی مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران است که با معامله در بورس کالا به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

به عقیده کارشناسان گسترده شدن دامنه حضور خریداران، ایجاد رقابت و شفافیت، کاهش ریسک نکول و اطمینان از تسویه فروش محصول صادراتی با وجود تحریم‌ها از جمله مزایای صادرات کالا‌ها از مسیر بورس کالای ایران است که در صورت تسهیل روند نقل و انتقالات مالی و مراودات تجاری از این بستر، ایران می‌تواند به مرجع قیمت‌های منطقه‌ای در برخی کالا‌ها تبدیل شود.

انتظار می‌رود با استقبال از خرید‌های صادراتی آلومینیوم، پی وی سی و میلگرد و این بار مس کاتد، شاهد ترغیب سایر تولیدکنندگان محصولات فلزی و پتروشیمی برای استفاده از رینگ صادراتی بورس کالا جهت صادرات محصولات آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار