کد خبر: ۱۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در منطقه خاورمیانه به همکاری و گفت‌وگو برای استفاده از فرصت‌های مشترک و برخورد با چالش‌های مشترک، نیاز جدی داریم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازایسنا، دکتر "محمدجواد ظریف" در بدو ورود به بیروت، گفت: خیلی خوشحالم که به کشور دوست و برادر لبنان که سرزمین گفت‌وگو و مقاومت است، آمده‌ام.
 
وی ادامه داد: لبنان از یک‌سو نمونه همزیستی میان گروه‌ها و اقوام است و از سوی دیگر، استقامت در برابر اشغال، تجاوز، افراط و تروریسم، از لبنان کشوری ساخته که می‌تواند الگویی برای منطقه باشد.
 
ظریف گفت: من امیدوارم در طول اقامت در لبنان، با مسئولین مختلف در مورد صلح و امنیت منطقه و همکاری بین ایران و لبنان به عنوان دو کشور دوست صحبت کنیم و زمینه‌های همکاری را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: ما در منطقه خاورمیانه به همکاری و گفت‌وگو برای استفاده از فرصت‌های مشترک و برخورد با چالش‌های مشترک، نیاز جدی داریم.
 
به گفته ظریف، این فرصت تاریخی در این منطقه که بازی بسیار خطرناک رژیم صهیونیستی درباره پرونده هسته‌ای ایران، علی‌رغم تلاش به شکست انجامیده، فرصتی را برای منطقه ما فراهم کرده که یک بار دیگر در برابر چالش‌های مشترک که مهمترین آن رژیم صهیونیستی و افراط است، مقابله کنیم.
 
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ضمن تشکر از میهمان‌نوازی و دوستی دولت و مردم لبنان، امیدواریم بتوانیم شروع جدیدی در منطقه با پایان موضوع هسته‌ای ایران به نفع کشورهای منطقه رقم بزنیم.
 
ظریف تاکید کرد: یک‌بار دیگر از کشورهای منطقه و مسلمان و لبنان دعوت می‌کنم که به ندای گفت‌وگو پاسخ دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: