کد خبر: ۱۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:
«باستان» گفت: حرکت مومنانه شهید «فهمیده» در دفاع مقدس تحول آفرین بود و امروز اینگونه حرکت‌های تحول آفرین باید توسط دانش آموزان در عرصه‌های مختلف دنبال شود.
حرکت شهید «فهمیده» در دفاع مقدس تحول آفرین بودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «مجتبی باستان» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی امروز در همایش دانش آموزان جهاد‌گر در اراک اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز در مقطع حساسی قرار گرفته و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی با تحقیق و پژوهش باید خود را برای مدیران آینده ایران اسلامی تربیت کنند و بتوانند بیانیه گام دوم انقلاب را در عرصه های مختلف محقق سازند.
 
باستان گفت: در ادبیات دینی ما مفهموم جهاد در ۳ عنوان به کار برده شده که جهاد اصغر در مبارزه با دشمنان، جهاد اکبر در مبارزه با نفس و اهمیت به خود سازی و جهاد اکبر در پیروی نکردن از دشمنان از جمله عناوین مهم جهاد است.
 
وی ادامه داد: دانش آموزان با فعالیت‌های سازنده خود در سه بخش جهاد نقش آفرینی می‌کنند و بزرگترین جهادی که می‌توانند دانش آموزان در آن موجب خیرات فراوانی شوند خدمت رسانی به مردم است.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: خدمت به مردم مهمترین عرصه جهاد برای جوانان و نوجوانان است چرا که دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم هستند و لذا دانش آموزان می‌توانند با خدمت به مردم توطئه های دشمن را خنثی کنند و یکی از عرصه های خدمت به مردم جهاد علمی است.
 
باستان با اشاره به اینکه نقش آفرینی در جنگ ترکیبی و شناختی از دیگر عرصه‌های فعالیت دانش آموزان جهادی است بیان کرد: با سلاح بصیرت و تقوا و ابزار فرهنگ و علم می توانند در این مسیر نقش آفرینی کنند.
 
وی یادآور شد: با توجه به توطئه های دشمنان در فضای مجازی یکی دیگر از عرصه‌های جهاد دانش آموزان خودسازی است که نسل نوجوان باید در این عرصه پیشتاز باشد و خود را برای آینده انقلاب اسلامی به خوبی پرورش دهند.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیاری از پیشرفت های آینده انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان دهه ۸۰ رقم خواهد خورد چراکه نقش دانش آموزان در گام دوم انقلاب بسیار حیاتی است و لذا تربیت و پرورش یک ضرورت مهم است و قطعا آینده‌ای درخشان در انتظار دانش آموزان است.
 
باستان اضافه کرد: دانش آموزان جهادگر در حرکت های جهادی ۵ مولفه مهم خدمت رسانی صادقانه به مردم، مطالبه گری از مسئولین، تربیت و آموزش، کارآمدی و استمرار حرکت های جهادی را دنبال می کنند که باید هرکدام به طور ویژه به آنها پرداخته شود.
 
وی ادامه داد: دانش آموزان جهادگر باید با حضور در مناطق محروم مطالبات و حرف‌های مردم را به شکل منصفانه به گوش مسئولین برسانند و البته این مطالبه گری باید دارای شروطی باشد که از روی علم بودن، دلسوزانه بودن و عادلانه بودن از جمله شروط مهم مطالبه گری است که باید به آنها توجه داشت.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: آثار تربیتی اردوهای جهادی علاوه بر اینکه بر مردم و جامعه اثرات زیادی داشته باشد بر خود جهادگران اثرگذاری دارد و یکی از الزامات امروز استمرار حرکت های جهادی است که باید مورد توجه باشد.
 
باستان بیان داشت: ناکارآمدی ها در بعضی از حوزه ها ریشه در سه موضوع روش های مدیریتی، عدم توزیع عادلانه منابع و تامین نشدن برخی از اعتبارات است که دانش آموزان باید با تربیت خود به عنوان مدیران آینده انقلاب اسلامی این ناکارآمدی ها را برطرف کنند.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه الگوی دانش آموزان جهادگر، شهید «محمد حسین فهمیده» است اضافه کرد: حرکت مومنانه شهید «فهمیده» در دفاع مقدس تحول آفرین بود و امروز اینگونه حرکت های تحول آفرین باید توسط دانش آموزان در عرصه های مختلف دنبال شود.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه استقلال خواهی، آزادی خواهی، خودکفایی، دوری از ظلم و زورگویی مبنای حرکت دانش آموزان در ۱۳ آبان بود یادآور شد: این آرمان های مقدس باید توسط نسل جوان و نوجوان به خوبی پاسداری شود.
 
باستان گفت: دانش آموزان دهه ۸۰ عمق نگاهشان باید تحقق وصیت نامه شهید محمد‌حسین فهمیده یعنی پیروزی اسلام‌، ترویج اسلام ناب محمدی در تمام جهان و آزادی همه ملت‌ها باشد و برای محقق کردن این مسئله تمام توان را به کارگیرند و شهید فهمیده را الگوی عملیاتی خود بدانند.
 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: دانش آموزان امروز در عرصه های جهاد علمی در دنیا حرف برای گفتن دارند اما دشمنان به دنبال بایکوت و دیده نشدن پیشرفت های کشور و خصوصا پیشرفت جوانان و نوجوان در عرصه های مختلف است.
 
وی خاطرنشان کرد: با مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی جدا نشد و امروز جبهه مقاومت با تاسی از دفاع مقدس در منطقه اسلامی نقش آفرینی می‌کند و این نشان از تجربه موفق دفاع مقدس را دارد که باید در گام دوم در همه عرصه‌ها عملیاتی شود.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: بسیج ، شهید ، شهدا ، گام دوم ، بیانیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار