کد خبر: ۱۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار یعنی آمریکا از ایران است.

۱۳  آبان، یادآور بیرون راندن مظهر استکبار جهانی از ایران است/ لزوم اقتدار روز افزون دفاعی و نظامی کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع ضمن قدردانی از اهتمام مجلس یازدهم نسبت به مسائل دفاعی و امنیتی با اشاره به روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران است. امام خمینی (رحمه الله علیه) در سال ۱۳۴۳ در نطقی شدیداللحن ماهیت لایحه کاپیتولاسیون را بر ملا کرد و آمریکا و طرح‌­های این کشور را برای از بین بردن استقلال ایران، بیش از پیش روشن ساخت.

وی ادامه داد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشیدند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه‌ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. با این اقدامات، مبارزه‌ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و این روز به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور بابیان اینکه دشمنان همچنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علیه نظام اسلامی توطئه نموده و این دشمنی‌ها ادامه دار بوده و تمام نشده است گفت: فرماندهی معظم کل قوا از نظام استکبار به عنوان نظام سلطه یاد می‌کنند؛ یعنی کشور‌هایی با قدرت‌های پوشالی که زورگویی و تحمیل خواسته‌های نامشروع خود از کشور‌های دیگر را حق خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دائماً تأکید بر مذاکره با کشور‌های سلطه‌گر دارند تصریح کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران با ماهیت نظام سلطه کاملا متفاوت بوده و در تضاد می‌باشد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه طی این سال‌ها، مذاکره و ایجاد محدودیت‌های داخلی در حوزه انرژی هسته‌ای و ... گشایشی برای کشور ایجاد نکرد گفت: تنها راه پیشرفت و اقتدار کشور «قوی» شدن و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه کشور در زمینه‌های مختلف است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال، قوی شدن را یک توصیه قرآنی عنوان کرد و گفت: متخصصین صنعت دفاعی با استفاده از فرصت تحریم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند داخلی، دستاورد‌های گرانسنگی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند و به معنای واقعی کلمه، اقتدار را به منصه‌ی ظهور رساندند.

وی در همین زمینه افزود: این تولید قدرت دائماً باید رشد داشته باشد و به همه‌ی ارکان جامعه تسری پیدا کند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه توسعه کشور در بستر امنیت معنا پیدا می‌کند یادآور شد: اقتدار روز افزون دفاعی و نظامی، نیاز مبرم جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تفاوت نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی با ارتش‌های دنیا، اقتدار معنوی، درونی، مکتبی و ولایی بودن است گفت: سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این حوزه دارای کارکرد‌های بسیاری است و تلاش می‌کند نقش خود را در راستای افزایش اقتدار معنوی کارکنان صنعت دفاعی به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام/ 221

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار