کد خبر: ۱۸۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
لوح سفیر اهدای خون مازندران در مراسمی به محمدرضا براری قهرمان وزنه برداری آسیا اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، لوح سفیر اهدای خون استان در مراسمی به محمدرضا براری قهرمان وزنه برداری آسیا و رئیس اداره امور ورزشی و فرهنگی شهرداری ساری اعطا شد.

در این مراسم مدیرکل انتقال خون مازندران بر اهمیت و ضرورت فرهنگ سازی اهدای خون دراستان تاکید کرد و گفت: استان مازندران به لحاظ داشتن ۵۰ مرکز درمانی و۱۴ هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی از معدود استان‌های کشور است، که مصرف خون و فرآورده‌های خونی در آن بسیار بالاست و اگر چنانچه فقط یک روز سهوا در حوزه ذخایر خون با مشکل مواجه شود، بدون شک بیماران و مراکز درمانی دچار چالش جدی خواهند شد.

دکتر ذوالفقار تقوی با بیان اینکه خون یک مایع حیات بخش است و تامین آن تنها از طریق اهداکنندگان داوطلب خون سالم میسر است، افزود: هر فرد با اهدای یک واحد خون میتواند در واقع جان سه انسان را نجات بخشد.

او با تاکید بر نقش ورزشکاران در ترویج فرهنگ اهدای خون، مشارکت بیش از پیش سایر ورزشکاران و قهرمانان استانی را در امر اهدای خون خواستار شد.

محمدرضا براری ضمن تشکر از زحمات کارکنان انتقال خون در تامین خون مورد نیاز بیماران، گفت: در راستای اشاعه فرهنگ اهدای خون و تشویق و ترغیب هموطنان به شرکت در این امر انسان دوستانه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

براری پس از دریافت لوح سفیر اهدای خون از سوی مدیرکل، در سالن اهداکنندگان حضور یافت و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار