کد خبر: ۱۸۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به لحاظ میزان شیوع بیماری بطور کلی در استان روند با ثباتی را طی می کنیم و کماکان در شیب نزولی موج پنجم بیماری هستیم اگر چه این شیب بسیار اندک شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری؛ دکتر مجید شیرانی افزود: در برخی جاها به صورت مقطعی با نوساناتی مواجه هستیم که منشا آن بیشتر تجمعات خانوادگی و فامیلی است که همین تجمعات باعث شده در برخی شهرستان هایی که بعضاً کم جمعیت هم هستند با افزایش موارد بیماری در یک خانواده و فامیل رنگ شهرستان به لحاظ میزان شیوع بیماری تغییر پیدا کند.

به گفته وی، در حال حاضر شهرستان کیار با توجه به افزایش موارد بستری طی چند روز اخیر قرمز و شهرستان سامان از وضعیت زرد خارج و تبدیل به نارنجی شده است.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان ها تغییر به لحاظ میزان شیوع ملاحظه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نقطه امیدواری ها، کسانی هستند که واکسیناسیون را انجام و نقطه هراس ها از کسانی است که واکسیناسیون انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه، چیزی کمتر از ۲۰ درصد جامعه هدف که نوبت واکسیناسیون فرا رسیده بود هنوز اقدام به واکسیناسیون نکرده اند که این میزان بالای یکصد هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود افزود: این امر می تواند ضمن ایجاد خطر برای خودشان، ناقل بیماری برای دیگران و موجب گسترش بیماری شوند.

وی در ادامه از این افراد خواست هرچه زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیونشان اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین باید این افراد از برخی حقوق اجتماعی محروم شوند تا جهت اعتلای سلامت بقیه جامعه این افراد هم مجبور به انجام واکسیناسیون شوند.

دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در دوازدهمین روز از آبان ماه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۹۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۵۹ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۱۵ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

به گفته وی، هم اکنون ۲۲۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۷۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

دکتر شیرانی با ابراز تأسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را  ۱۶۷۳ نفر اعلام نمود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار