کد خبر: ۱۸۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
متکی:
بوشهر- وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: آمریکا دنبال تکرار کوتای ۲۸ مرداد بود و در این شرایط تسخیر لانه جاسوسی هوشمندانه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی صبح پنجشنبه در مراسم ۱۳ آبان در بوشهر اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امریکایی سعی داشته‌اند که با این انقلاب و مردم ایران اسلامی مقابله کنند.

وی انقلاب اسلامی ایرانی را تحولی عظیم و تولد دوباره اسلام و منادی خلق جهانی جدید و تمدنی جدید دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی مقابل آمریکایی ایستاده است که در گذشته به هر آنچه اراده می‌کرد دست می‌یافت.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به شکست آمریکایی در دریایی عمان در روزهای گذشته بیان کرد: دلاوران نیروی دریایی سپاه در این عملیات درسی بزرگ به آمریکایی‌ها دادند و این روز روز رسوایی آمریکایی‌ها بود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رو به زوال بودن آمریکا تصریح کرد: با تحلیل‌های صورت گرفته تمدن غرب در مسیر پایانی خود قرار گرفته و در حال سقوط است و نمی‌توانند کاری کنند.

متکی تاکید کرد: در حالی که آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید، رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه چهل ساله دوم انقلاب را طراحی کردند.

وی در مورد چرایی تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ بیان کرد: آمریکا به عنوان فاتح جنگ بین الملل دوم در مراودات منطقه‌ای ما پرونده‌ای قطور از ظلم و ستم و جنایت دارد.

وزیر اسبق امور خارجه ایران تاکید کرد: با شکل گیری نظامی جدید در بهمن ۵۷ بر مبنای استقلال و دوری از سرسپردگی، آمریکا نسبت به آنچه در طول چند دهه انجام داده بود می‌توانست بگوید من این پرونده را بستم و می‌خواهم رابطه‌ای منطقی و درست با این نظام داشته باشم.

متکی افزود: در این شرایط آمریکایی‌ها با رفتاری ظالمانه از ۲۳ بهمن ۵۷ در حال برگرداندن آب از جوی رفته هر آنچه توانستند کردند. در مسئله قومیت‌ها، ترورهای داخلی، ایجاد نارضایتی نسبت به نظام نوپای اسلامی و حمایت از گروهک‌ها از جمله منافقین ردپای آمریکا همواره هویدا است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها همه تلاش خود را برای نابودی انقلاب ما کردند بیان کرد: جوانان ایرانی موفق شدند این لانه را که دیگر سفارت خانه نبود تسخیر کنند و امام به حق آن را انقلاب دوم نامید.

متکی اضافه کرد: مردم ما دلیل داشتند، زیرا آمریکایی‌ها در سر می‌پرواندند با فراهم کردن شرایط مثل کودتای ۲۸ مرداد شاه را دوباره برگردانند که میسر نشد. ما حق و استقلال خود را می‌خواهیم با سلطه مخالفیم با روابط با دنیا مخالف نیستیم.

وی با سابقه دیرینه مردم استان بوشهر در مقابله با استعمار و استکبار اشاره کرد و افزود: این مردم در صحنه دفاع از انقلاب پابرجا ایستاده‌اند و آمده‌اند که بگویند به شهدا وفادارند و آمده‌اند بگویند برای یک ملت هیچ چیز ارزشمندتر از استقلال و نظام عدل الهی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار