کد خبر: ۱۸۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده است در بدو ورود به استان سمنان این پروژه بخش دام را در شهرستان سرخه افتتاح کرد.

به گزارش خبرآنلاین از سمنان :سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه افتتاح پروژه زنجیر تولید گوسفند داشتی پربازده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان سمنان یکی از استان هایی است که تأمین بخشی از پروتئین تهران را بر عهده دارد.

وی افزود: میزان تولید طیور یعنی مرغ گوشتی و تخم مرغ و گوشت قرمز در استان سمنان قابل توجه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ استان سمنان تقریبا 70 درصد مازاد تولید است و در گوشت قرمز نیز 30 درصد تولید را داردکه عمدتا تأمین کننده پروتئین مورد نیاز تهران است و بنابراین از این نظر حائز اهمیت است.

ساداتی نژاد با اشاره به بازدید انجام شده از عشایر استان سمنان در منطقه مهدیشهر گفت: این استان بهره مند از ظرفیت های خوبی است و باید گفت استان سمنان و منطقه مهدیشهر و ایل سنگسری یکی از ذخیره گاه های عشایری کشور محسوب می شود که تفاوت های ویژه ای نسبت به سایر عشایر کشور دارد.

وی افزود: عشایر مهدیشهر در میزان سرانه دام تقریبا بیش از سه برابر سرانه کشور است و در بحث طول مسیر کوچ نیز برخوردار از طولانی ترین مسیر کوچ روی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه افتتاح این پروژه دامی این استان اظهار داشت: ظرفیت این واحد ۲ هزار رأس است که با افتتاح آن برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم و ۵۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سید حسن میرعماد افزود: مساحت کل این واحد ۹۸ هزار مترمربع و سطح زیربنای آن نیز ۱۰ هزار و ۹۸۰ مترمربع است.

وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه زنجیره تولید گوسفند داشتی پربازده را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بانک کشاورزی در قالب طرح‌های صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار