کد خبر: ۱۸۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
سفیر روسیه در سوریه گفت که حملات موشکی مکرر اسرائیل به خاک سوریه تهدیدی مستقیم برای حمل و نقل هوایی غیرنظامیان در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در سوریه گفت که حملات موشکی مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تهدیدی مستقیم برای حمل و نقل هوایی غیرنظامیان در این کشور است.

به گزارش  خبرگزاری تاس، الکساندر افیموف، سفیر روسیه در سوریه در مصاحبه با تاس گفت: حملات موشکی مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تهدیدی مستقیم برای حمل و نقل هوایی غیرنظامیان در این کشور است.

سفیر روسیه در سوریه افزود: «آن‌ها اغلب حتی حومه دمشق را هدف قرار می‌دهند و مواردی وجود داشته که انفجار‌هایی مستقیم در مناطق مسکونی پایتخت رخ داده است. حملات اسرائیل همچنین تهدیدی مستقیم برای حمل و نقل هوایی غیرنظامیان در آسمان است.»

این دیپلمات خاطرنشان کرد: تنها زمانی می‌توان درباره عادی‌ سازی اوضاع در سوریه صحبت کرد که مقامات قانونی سوریه فرصت انجام فعالیت‌های ضد تروریستی تمام عیار را در سراسر قلمرو حاکمیتی کشور بدون دخالت و موانع نیرو‌های خارجی غیردوست داشته باشند.

او اضافه کرد که پس از نابودی آخرین پایگاه‌های تروریستی در حومه دمشق در تابستان ۲۰۱۸، بسیاری از چیز‌ها در شهر به سمت بهتر شدن تغییر کرده است، اما هنوز برای صحبت در مورد بازگشت کامل به زندگی آرام زود است.

افیموف افزود: تهدید تروریستی به طور خاص برای دمشق تمام نشده است. همین هفته گذشته هم شاهد حمله تروریستی در دمشق بودیم.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز گذشته، اقدام به شلیک چند موشک از آسمان شمال سرزمین‌های اشغالی به نقاطی در ریف دمشق در منطقه زاکیه کردند. پس از این حمله سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه فعال شده و اقدام به مقابله با موشک‌های شلیک شده کرد.

منابع سوری می‌گویند این حمله تنها خسارات مادی به جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره حملات جنگنده‌های این رژیم به حومه دمشق خودداری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار