کد خبر: ۱۸۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حسین در ابتدای سال ۶۱ مجروح شد و پس از یک ماه بستری شدن در بیمارستان هم به کسی اطلاع نداد؛ چون به فکر خانواده و مادرش بود که مبادا ناراحت شود و در نهایت در ادامه عملیات «مسلم ابن عقیل» با رشادت تمام و فداکاری تمام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش ایسنا، شهید حسین شکراییان فرزند محمدحسن متولد ۱۳۳۷ دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و اویل آبان ماه جاری هویت این شهید که سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان خاکسپاری شده بود، پس از آزمایش ژنتیک (DNA) شناسایی و مشخص شد. به همین مناسبت مروری بر زندگی او خواهیم داشت.

حسین شکرائیان دانش‌آموز نخبه دبیرستان ابن‌سینای همدان بود. او از استعداد فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و در سال ۵۶ در علم و صنعت در رشته مهندسی عمران پذیرفته شد، قبولی او در علم و صنعت تهران شروع یک تحول بنیادین در فکر و اندیشه او بود. در شرایطی که مکاتب مختلف مسیرهای انحرافی را تبلیغ می‌کردند، او راه و خط امام را آگاهانه انتخاب کرد، کتاب‌های شهید مطهری را به عنوان پایه اصلی تفکری خود مطالعه می‌کرد و در هسته‌های مطالعاتی دانشگاه فعالانه شرکت داشت.

پیش از پیروزی انقلاب در همه فعالیت‌ها و تظاهرات‌ها حضور فعال و مؤثری داشت و با پیروزی انقلاب و پس از انتخاب شهید شهبازی به عنوان فرمانده سپاه همدان که از دوستان شهید شکرائیان بود، وارد سپاه شد و فعالیت‌های گسترده‌ای را در خدمت به اسلام و مردم انجام داد.تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دبیرستان‌های همدان از جمله کارهای مؤثر  شکرائیان بود که با ابتکار و خلاقیت انجام شد و جوانان را در آن سازماندهی کرد.

این شهید در این ‌مسؤولیت نقش بسیار مؤثری داشت. تبلیغات به عهده سپاه بود و به عنوان عنصر مؤثر در این عرصه ورود پیدا کرد.شهید شکرائیان بعد از مدتی به عنوان مسؤول نیروی انسانی سپاه شهرستان نهاوند انتخاب و نقش مهمی در جذب پاسداران این شهرستان داشت. حسین در ابتدای سال ۶۱ مجروح شد و پس از یک ماه بستری شدن در بیمارستان هم به کسی اطلاع نداد؛ چون به فکر خانواده و مادرش بود که مبادا ناراحت شود و در نهایت در ادامه عملیات «مسلم ابن عقیل» با رشادت تمام و فداکاری تمام به درجه رفیع شهادت نائل شد و بعد از ۲۵ سال پیکر مطهرش در ارتفاعات مشرف بر عراق کشف شد و به عنوان گمنام در  استان اصفهان خاکسپاری شد و ۱۴ سال در این دانشگاه آرمید.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار