کد خبر: ۱۸۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی از ثبت ۸ هزار و ۲۸۳ واقعه فرزندآوری طی هفت ماهه سال ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱٫۸ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی زاهدی نیا در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: مجموع موالید ثبت‌ شده تعداد ۴ هزار و ۲۷۳ پسر و ۴ هزار و ۱۰ دختر را شامل می‌شود.

وی گفت: از کل موالید ثبت‌ شده طی هفت ماهه سال جاری، ۵ هزار و ۶۵۰ واقعه شهری و ۲ هزار و ۶۳۳ واقعه روستایی است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان تصریح کرد: با توجه به گزارش فرزندآوری ثبت‌شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت‌شده به گروه سنی مادران ۲۵–۲۹ سال با تعداد ۲۲۳۷ رویداد ولادت اختصاص‌یافته است.

زاهدی نیا افزود: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد ۴ هزار و ۸۱۱ واقعه ولادت در هفت ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد ۱۶۸ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت ولادت‌ها در هفت ماهه سال جاری، جمعیت استان نیز در پایان مهرماه با تعداد ۴۹۸ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۴۹۳ هزار و ۶۶۵ نفر زن و در مجموع ۹۹۲ هزار و ۱۲۸ نفر برآورد می‌شود که از این تعداد ۵۵۶ هزار و ۷۵۸ نفر ساکنان مناطق شهری و ۴۳۵ هزار و ۳۷۰ نفر ساکنان مناطق روستایی هستند.

انتهای پیام/د

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار