کد خبر: ۱۸۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

کیفیت پایین

کیفیت خوب

عصر ایران؛ سمیه جاهد عطائیان _ نه تها این رزوها بلکه سال های سال است که در صد بالایی از پزشکان با استفاده از روش ها و ترفند های گوناگون، از نصب کارتخوان در مطب های خود و حتی استفاده از کارت خوان های متعلق به افراد دیگر سعی در دور زدن قانون الزام به نصب کارتخوان را داشته و در این زمینه مقاومت زیادی می کنند. تا کنون مطابق با آمارهای رسمی و غیر رسمی درصد مشارکت پزشکان برای این امر بسیار ناچیز بوده و معضلات کرونا نیز بر چالش های آن افزوده است.
خراب بودن کارت خوان، متصل نبودن آنها به خطوط تلفن، جمع آوری آنها توسط بانک های عامل تنها بهانه های متعدد پزشکان است که به این واسطه بیماران و مراجعان را مجبور به ارایه پول نقد و یا دریافت پول از دستگاه های عابر بانک می کنند و حتی قبل از دادن نوبت تلفنی به آنها گوشزد می کنند که حتما پول نقد به همراه داشته باشند. گسترش بانکداری الکترونیکی و فعال شدن اپلیکیشن های متعدد برای پرداخت های بانکی نیز باعث شده تا از این شیوه برای دریافت مبالغ ویزیت استفاده کنند.
این در حالی است که قانون گذار برای پیشگیری از فرار مالیاتی، پزشکان را موظف کرده است که نسبت به نصب کارتخوان در محل طبابت اقدام کنند و مشوق هایی نیز برای آندسته از عمل کنندگان به این قانون وضع کرده اند اما پزشکان از این الزامات شانه خالی می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار