کد خبر: ۱۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
شاخص بورس تهران در معاملات دومین روز هفته نیز منفی شد و در کانال 65 هزار واحدی باقی ماند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، بورس تهران امروز نیز همچون هفته‌های گذشته گرفتار نزول شد و با رکود دسته و پنجه نرم کرد تا جایی که در نهایت با افت 74 واحدی شاخص در کانال 65 هزار و 239 واحد ماندگار شد.

کاهش قیمت نفت و فلزات اساسی، گزارش 3 ماهه ضعیف شرکتهای بورس و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد به همراه ابهام صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین انتظار سهامداران برای نمایان شدن آثار لغو تحریم ها منجر به رفتار این روزهای بورس شده است.

همین عوامل موجب شد تا در بازار امروز شرکت‌های بورسی روند کم رمقی را تجربه کنند و همگی در حالت احتیاط و انتظار قرار بگیرند. با این حال شرکتهای پالایشگاه اصفهان، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی مس، بانک ملت و هلدینگ خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را در روند منفی شاخص گذاشتند.در کنار آن شرکتهای تاپیکو، کشتیرانی، بانک انصار، ارتباطات سیار، مخابرات، ایران خودرو و سایپا توانستند تاثیر محدودی در رشد شاخص بورس بگذارند و مانع افت بیشتر آن شوند.

در بازار روز یکشنبه هم همچون هفته‌های اخیر تمایل سهامداران حقیقی برای فروش سهم و خروج مقطعی در شرایط رکودی بورس بیشتر بود با این حال در تالار شیشه‌ای امروز حجم ناچیزی به خرید سهام شرکتها تعلق گرفت، اما در مقابل شرکتهای نفت بهران و گلوکوزان از تقاضای بیشتری برای فروش برخوردار شدند.

در معاملات دومین روز هفته در مجموع 732 میلیون سهم به ارزش 94 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 281 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

برچسب ها: تجارت آنلاين ، بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار