کد خبر: ۱۸۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: در طول ۷ سال ریاست دانشگاه، فعالیت‌های کارآفرینانه و توسعه فعالیت‌های پژوهشی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر محمود فتوحی فیروز آبادی رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی در مراسم معارفه ریاست دانشگاه صنعتی شریف که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد گفت: دانشگاه صنعتی شریف در جایگاهی است که افتخار همه ما و همه کشور است و این جایگاه با تلاش دانشگاهیان از بدو تأسیس به دست آمده و این دانشگاه یک امانت است که باید به نسل آینده تحویل دهیم.
وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در طول ۷ سال ریاست خود در دانشگاه گفت: در ابتدای مسؤولیت کاری انجام دادم که دانشگاه از روزمرگی بیرون بیاید.
آقای دکتر فتوحی افزود: تشکیل شورای برنامه‌ریزی دانشگاه متشکل از استادان دانشگاه، سرآمدی در آموزش، سرآمدی در علم و فناوری و ارتقاء زیرساخت‌های مدیریتی آموزش و جذب اعضای هیأت علمی توانمند، ارتقاء نسبت استاد به دانشجو از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونا آموزش مجازی زودتر از سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد، البته آموزش مجازی هرگز نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، اما تجربه استادان و دانشجویان در جهت توسعه کمی و کیفی باید مورد استفاده قرار گیرد.
آقای دکتر فتوحی ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهش گفت: تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، تلاش برای توسعه رتبه دانشگاه در جهان، توجه جدی به موضوع‌های بین‌رشته‌ای و ایجاد دو پژوهشکده جامع آب و محیط زیست، اهتمام جدی به توسعه فناوری از جمله فعالیت‌ها در بخش پژوهشی است.
وی به فعالیت‌ها در بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت: دانشجویان دارای تفکرات و علایق مختلف هستند، در طول این ۷ سال افزایش تعداد نشریات دانشجویی، تشکیل کانون فرهنگی و تشکیل ۴ تشکل اسلامی و ۱۰ نشریه دانشجویی فعال از جمله فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه است.
آقای دکتر فتوحی همچنین به فعالیت‌های رفاهی اشاره کرد و گفت: نوسازی و ارتقای خوابگاه‌ها، بهبود فضای ورزشی، توسعه امور رفاهی، افزایش ۳ هزار و۷۰۰ متر مربع فضای پژوهشی دانشگاه از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
وی افزود: یکی از اولویت‌های ما ارتقا جایگاه بین‌المللی دانشگاه بود، جذب دانشجو و توجه به همکاری‌های بین‌المللی از جمله فعالیت‌های این دانشگاه به شمار می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار