کد خبر: ۱۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
دبیر شورای امنیت تاجیکستان در نشست دهلی نو اوضاع در مرز افغانستان با این کشور را همچنان دشوار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نصرت الله محمودزاده» دبیر شورای امنیت تاجیکستان در نشست منطقه ای در زمینه موضوعات مربوط به امنیت در افغانستان که در دهلی نو برگزار شد، شرکت و سخنرانی کند.

وی در سخنانی در این نشست گفت: وضعیت در مرز افغانستان و تاجیکستان همچنان دشوار بوده و تهدید تروریستی از جانب افغانستان در حال افزایش است.

محمودزاده افزود: به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تغییرات قابل توجهی را در وضعیت نظامی – سیاسی و ژئوپلیتیکی منطقه و جهان ایجاد کرد.

وی یادآور شد: تاجیکستان با افغانستان مرز طولانی داشته و به این دلیل «دوشنبه» در خط مقدم مبارزه با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر اشکال جنایات فرامرزی در منطقه، قرار دارد.

دبیر شورای امنیت تاجیکستان همچنین به ضرورت ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور یادآور شد.

وی گفت: تاجیکستان آماده ارائه امکانات لجستیکی خود برای تحویل همه نوع کمک به این کشور همسایه بوده و می تواند در این زمینه به سازمان های بین المللی کمک کند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تحت تاثیر تعدادی از عوامل منفی دارای ماهیت نظامی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، افغانستان با یک فاجعه انسانی جدی مواجه است و خطرات یک بحران مهاجرتی جدید در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه به کمبود مواد غذایی و نزدیک شدن به فصل زمستان، تامین نیاز اولیه مردم افغانستان مهم است.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار