کد خبر: ۱۸۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
دادستان تهران: بین آمار اعلامی سازمان اموال تملیکی و مراجع قضایی اختلاف وجود دارد.

اختلاف آمار اعلامی سازمان اموال تملیکی و مراجع قضاییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی القاصی مهر با ارائه گزارشی از نتایج بازدید و بررسی‌های میدانی تیم‌های قضایی از انبار‌های سازمان اموال تملیکی افزود: تیم قضایی ما در قالب ۴ نفر از معاونان دادستانی و ۲۵ نفر از قضات که از روز شنبه گذشته پرونده‌ها به آن‌ها ارجاع شد و ۵۷۰ فقره پرونده که گفته شد مربوط به دستگاه قضایی و مانده است استخراج و بررسی کردیم.
وی گفت: نتیجه این بررسی‌ها که تا شب گذشته ادامه داشت حاکی از آن است که شرایط نگهداری کالا‌ها در انبار‌ها بسیار نامناسب و بی نظم است و حسب استعلام کتبی از مراجع قضایی مشخص شد بین آمار اعلامی سازمان اموال تملیکی و مراجع قضایی، اختلاف وجود دارد.
القاصی مهر افزود: پیگیری‌های مکرر ما از مدیران سازمان اموال تملیکی و بایگانی این سازمان نشان داد که از این ۵۷۰ فقره پرونده تنها ۴۴۲ فقره پرونده شناسایی شد و از ۱۲۸ فقره باقیمانده سابقه‌ای به دست نیامد که استدلالشان این بود که این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.
وی ادامه داد: تعدادی از پرونده‌هایی که بررسی کردیم بدون هرگونه سابقه بوده و صرفا با گزارش دستگاه کاشف ثبت سابقه شده‌اند و در مراجع قضایی هیچ پرونده‌ای ندارند، ولی به نام مرجع قضایی ثبت شده اند.
دادستان تهران ادامه داد: تعداد حدود ۱۲۰ فقره پرونده هم مستقیم به نام تعزیرات حکومتی شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بود که دستورات لازم برای تعیین تکلیف آن‌ها توسط تعزیرات صادر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار