کد خبر: ۱۸۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
گروه استان‌ها - امام‌جمعه زنجان گفت: قدرت دفاعی موشک ایران بزرگترین عامل بازدارنده حمله دشمنان به کشورمان است که مایه افتخار و سربلندی کشور عزیزمان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن گرامیداشت یاد پدر صنعت موشکی ایران، شهید اقتدار ملی سردار سرافراز شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم که امسال مصادف با دهمین سالگرد شهادت ایشان است، اظهار داشت: اقتدار دفاعی امروز کشور ما به دلیل برکت وجود چنین شهیدانی است، چرا که قدرت دفاعی موشک ایران بزرگترین عامل بازدارنده شده و سبب مایه افتخار و سربلندی کشور عزیزمان نیز شده است. 

وی با اشاره به اینکه 24 آبان روز بزرگداشت فیلسوف بزرگ، مجتهد عالی قدر، مفسر کم‌نظیر آیت‌الله علامه طباطبایی است که تفسیر المیزان هنوز در بین علما و صاحب‌نظران زنده‌ترین و جامع‌ترین تفسیر قرآن مجید است، بیان کرد: جوانانی که حافظ قرآن هستند و با آن انس گرفته‌اند بهتر است روزانه حداقل تفسیر یک صفحه از این کتاب آسمانی را نیز مطالعه کنند؛ هر چه نسبت به قرآن درک و شناخت بیشتر باشد نورانیت آن سبب صفای باطن خواهد شد.

امام جمعه زنجان افزود: عمرها کوتاه است بهترین فرصت استفاده از دوران جوانی و بهره‌مندی از دانش و آگاهی در علوم قرآنی همین رده سنی است. با اینکه اکثر جوانان مطالعه دارند اما این امر در کتاب درسی خلاصه شده است اما بهتر است حداقل سالانه یک کتاب در خصوص توحید و نبوت نیز مورد مطالعه قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های تعالی و انقلاب فرهنگی در جامعه "مطالعه" است، گفت: باید سیر مطالعاتی به نحوی باشد که بتواند در اعتقادات ما تاثیر مثبت بگذارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما در امر مطالعه عقب‌مانده‌ایم ادامه داد: امروز علم ‌آموزی و کتاب‌خوانی نه‌تنها یک وظیفه علمی است بلکه یک واجب دینی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند و به کتاب‌خوانی اهمیت دهند، تصریح کرد: آنگاه انس با کتاب باید روح کتاب‌خوانی را به یک تکلیف و یک کار شیرین تبدیل کند چرا که از جمله فاکتور‌هایی که تاثیر در معرفت و شخصیت انسان دارد امر مطالعه است.

امام جمعه زنجان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با وجود جمعی از صاحب نظران تصمیم گرفتند تا کنترل بر قیمت‌ها داشته باشند که این امر شایسته تقدیر است، گفت: خوشبختانه تصمیماتی گرفته شده که با تدبیر و نظارت بیشتر شرایط بهتر خواهد شد که نتیجه آن ایجاد آرامش بیشتر در جامعه است.

انتهاز پیام/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار