کد خبر: ۱۸۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
امام جمعه کرمانشاه:
کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از شهدای برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است که با تفکر انقلاب اسلامی و روحیه مقابله با استکبار و زورگویان پرورش یافت و هر جا که نیاز بود در میدان نبرد بدون واهمه از دشمنان حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) معادلات جهانی را تغییر داد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و رهبر معظم انقلاب به این نکته تاکید دارند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مکتب اسلام به علت تاکید فراوان برای مقابله مستکبران و زورگویان دارای افراد بسیاری است که در راه مبارزه با استکبار قدم برداشته و حتی در این مسیر جان خود را نیز فدا کرده‌اند.

علما با اشاره به فرا رسیدن ۲۴ آبان ماه و آغاز هفته کتابخوانی، بیان کرد: فرهنگ ایران دارای آثار غنی بسیاری بوده و تاریخ نشان داده که جامعه‌ای که با کتاب و کتابخوانی انس دارد می‌تواند فرهنگ ماندگار خود را برای آیندگان به یادگار بگذارد.

وی خاطر نشان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسبی است که دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند زیرا افزایش سرانه مطالعه باعث آگاهی بخشی در جامعه می‌شود.
امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۰ ربیع الثانی و سالگرد وفات حضرت معصومه (س)، گفت: وجود بارگاه حضرت معصومه (س) مایه خیر و برکت و گسترش علوم اسلامی در کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار