کد خبر: ۱۸۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
قزوین- نمایندگان استان قزوین در مجلس بر لزوم تغییر نگاه دولت در تخصیص بودجه به حوزه سلامت استان قزوین به منظور رفع محرومیت‌ها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر لطف الله سیاهکالی مرادی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که ظهر امروز در سالن شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد یا تقدیر از دکتر پیمان نامدار اظهار کرد: دکتر نامدار یک مدیر اخلاق مدار و نقد پذیر و پای کار بود که باید این نوع از صبر و پیگیری ایشان الگوی سایرین قرار بگیرد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ادامه داد: رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ۶ ماهه گذشته کارهای بزرگی را کلید زده‌اند که امیدواریم پیگیری بشود.

این مسئول بیان کرد: حوزه علوم پزشکی قزوین عقب ماندگی چند ده ساله دارد و در فاصله نزدیک تهران وضع خوبی را در آن شاهد نیستیم و این کاستی‌ها به مدیریت مربوط نمی‌شود بلکه در همه بخش‌ها به خصوص در موضوع بودجه‌ای وضعیت قزوین نامطلوب است.

سیاهکالی مرادی افزود: بودجه قزوین حتی با استان‌های هم جوار از جمله زنجان قابل قیاس نیست و با تلاش‌های همه مسئولین ذی ربط این عقب ماندگی باید جبران شود

دانشگاه علوم پزشکی قزوین با عقب ماندگی شدید امکاناتی رو به رو است
دکتر فاطمه محمدبیگی نیز در این مراسم اظهار کرد: طی دو سال گذشته همواره شاهد فعالیت خالصانه دکتر نامدار بودیم و ایشان در سطح علمی و جهادی از نیروهای فوق العاده استان قزوین هستند و در ایام همه گیری بیماری کرونا علمدار سلامت استان بودند

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیش از ۳ دهه قدمت عقب ماندگی ویژه دارد قزوین دیر استان شده و در منابع اعتباری و بودجه و منابع انسانی شاهد کم لطفی در این استان هستیم.

وی مطرح کرد: قزوین به لحاظ تخت‌های بیمارستانی، اساتید دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و… با کمبودهای زیادی رو به رو است در حالی که امکان در داخل کشور در شرایط خاص و حوادث معین ۱۱ استان و ۳۵ میلیون شهروند بوده و در بسیاری از روزها با کمبود جراح و متخصص بیهوشی بوده‌ایم که با کار شبانه روزی پوشش داده شده است.

محمدبیگی اذعان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی قزوین از سرانه تخت کشور پایین‌تر است، به لحاظ مراکز درمان سرطان هیچ جایگاهی در کشور ندارد، پژوهشکده‌های قزوین با کمترین امکانات فعالیت می‌کنند و در حالی که بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی و صنایع غذایی کشور در این استان فعالیت می‌کنند متأسفانه قزوین دانشکده داروسازی ندارد.

به شرایط خاص قزوین در تخصیص اعتبارات توجه نشده است
رجب رحمانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تبیین کرد: لازم است در تخصیص بودجه و اعتبارات جدا از تعداد جمعیت استان به شرایط خاص هم توجه شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: قزوین معین ۱۱ استان دیگر است و علاوه کم بودها باید به شرایط بحرانی که خارج از کنترل است هم توجه شود و بر همین اساس باید نگاه ویژه ای به قزوین وجود داشته باشد.


رشد حوزه سلامت ایران پس از انقلاب قابل تحسین است
روح الله عباس پور در این مراسم گفت: پیش از شروع کرونا کم کم مصادیق از خود گذشتگی برای جوانان کم رنگ می‌شد ولی در شرایط خاص کرونایی کسانی که ادعایی در شهادت طلبی نداشتند به فضل الهی یک باز دیگر فرهنگ ایثار و شهادت را به احسن وجه به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آبگرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط محدودیت‌های بیت المللی و در حوزه سلامت همه ایثارگرانه اوج خدمت رسانی در حوزه سلامت جامعه را به نمایش گذاشتند و در برابر آنها که فکر می‌کردند اسلام و نظام کارآمدی ندارد حوزه سلامت کارآمدی نظام در بخش سلامت را به نمایش گذاشتند.

وی مطرح کرد: بعد از انقلاب اسلامی چالش‌های زیادی وجود داشته ولی حوزه سلامت به خوبی رشد کرده است و این موضوع مایه سرافرازی است.

عباس پور با اشاره به رابطه دولت و مجلس گفت: اگر دولت با مجلس همگرا نباشند مشکل ایجاد می‌شود و به وعده‌ها پاسخ داده نمی‌شود، اگر دولت می‌خواهد در مسیر خود در هر زمینه‌ای حرکت کند احترام دو جانبه برای هر اقدامی و همکاری باید شکل بگیرد تا موانع با سرعت مناسبی رفع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار