کد خبر: ۱۸۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
لوکاشنکو:
رئیس جمهور بلاروس با تاکید بر اینکه اروپا با اعمال تحریم ها علیه مینسک، توافق میان دو طرف در خصوص نگهداری از پناهجویان را نقض کرده، گفت که در چنین شرایطی کاری از دست وی بر نمی آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور بلاروس طی سخنانی گفت که کشورش همچنان با یک حمله ترکیبی از سوی غرب مواجه است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: بلاروس همچنان با یک حمله ترکیبی مواجه است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آغاز شد.

لوکاشنکو در مصاحبه‌ای با مجله روسی Natsionalnaya Oborona (دفاع ملی) که روز شنبه منتشر شد، گفت: رویدادهای سال گذشته نشان داد که این یک حمله ترکیبی بود و این حمله ادامه دارد و تصریح کرد که این حمله کشور بلاروس را هدف قرار می‌دهد.

وی همچنین در مورد اختلاف کشورش با اروپا بر سر نگهداری از مهاجران گفت: ما به توافق رسیدیم، یک معاهده امضا کردیم. طبق این معاهده، آنها باید برای ما مکان‌هایی برای اقامت مردم می‌ساختند. با اعمال تحریم‌ها علیه ما، آنها همه اینها را رها کرده‌اند و نه تأمین مالی می‌کنند، نه آن به اصطلاح کمپ‌ها را ایجاد می‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه گفت که مینسک این هزینه‌های مالی را متحمل نخواهد شد.

لوکاشنکو افزود: آنها (پیمان) را نقض کرده‌اند، آنها از این معاهده خارج شده‌اند، به همین دلیل است که شما نمی‌توانید از (من) انتظاری داشته باشید. این به من مربوط نمی‌شود.

لازم به ذکر است، پیشتر بروکسل مدعی شده بود که بلاروس به تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا، از مهاجرت به عنوان ابزار جنگ ترکیبی استفاده می‌کند و با توزیع روادید در کشورهای خاورمیانه، مهاجران را از طریق پروازهای «ترکیش ایر» ترکیه و «ایرفلوت» روسیه به مینسک منتقل می‌کند تا از آنجا برای ورود به اروپای غربی، عازم مرز لهستان، لیتوانی و لتونی شوند.

وزارت خانه‌های خارجه ترکیه و روسیه این اتهامات را رد می‌کنند. با این حال، ادعا می‌شود که اتحادیه اروپا تا روز دوشنبه به همین بهانه، تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس و ایرلاین هایی وضع خواهد کرد که به گفته آنها در تشدید بحران مهاجرت دخیل هستند.

همزمان، بروکسل از تصمیم اخیر ترکیه برای اعمال محدودیت در پروازها به مینسک هم استقبال کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار