کد خبر: ۱۸۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
بانوان محجبه و جوان خرم‌آبادی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت خودجوش در مرکز شهر بسته‌های فرهنگی اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عصر امروز هموزمان لا ولادتامام حسن عسگری(ع) جمعی از بانوان محجبه خرم‌آبادی در اقدامی خودجوش در میدان شهدای خرم‌آباد حضور پیدا کردند.

این بانوان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با محوریت حجاب و عفاف در حاشیه میدان ایستاده و بسته‌های فرهنگی به عابران اهدا می‌کردند.

 

بسته‌های فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف بودند که بین بانوان، کودکان و گاها مردان خرم‌آبادی جهت ترویج فرهنگ حجاب، عفاف و حیا انجام می‌شد.

فلاحی از بانوان فعالی که در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف  حضور داشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد  معتقد بود هدف ما با امر به معروف و نهی از منکر  تلنگر زدن به افراد بد حجاب بود  تا با هدیه‌ی فرهنگی افراد را به سمت حجاب سوق دهیم.

وی با بیان اینکه ما این کار را به صورت مردمی با جمعی از بانوان محجبه در مناطق حاشیه نشسن شهر نیز بارها اجرا کردیم افزود:  همکاری دستگاهها و ادارات نیز در اجرای این برنامه‌ها قطعا می‌تواند به بهتر برگزار شدن آن کمک کند و  تکرار این کار به صورت روتین قطعا می‌تواند تاثیر مثبتی بر جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نیز در حاشیه این کار فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه حجاب و حیا زنده است گفت: ارتقا فرهنگی و پیشرفت همراه هم هستند و بدون ارتقا فرهنگی پیشرفتی حاصل نمی‌شود و اگر حاصل شود از آن اقلیت است.

وی افزود: اتفاقاتی که در زیر پوست جوامع بشری است اتفاقات خوبی نیست و باید تلاش کنیم حجاب، عفاف و حیا و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی همراه با پیشرفت باشد.

 نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه آرمان‌ها و ارزش‌ها،حجاب، حیا و عفاف زیر ساخت پیشرفت هستند عنوان کرد: دستگاه‌ها بودجه‌های فرهنگی دارند اما بایستی بصیرت و آگاهی لازم و استفاده صحیح از آن باشد.

 

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، ترویج عفاف، حجاب و حیا  باید باشد و اگر همه این‌ها دست به دست هم دهند  جامعه خوبی خواهیم داشت.

شاهرخی افزود: جامعه ما اسلامی است و لرستان و لر را با غیرت و جوانمردی و حیا می‌شناسند و این صفت را باید با کار فرهنگی حفط و تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  دشمن  دست از تهاجم فرهنگی نمی‌کشد  و جنگ نرم را پیش گرفته و نیازمند انجام چنین فعالیت‌های مردمی برای مقابله با فعالیت‌های دشمن هستیم .

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این جوانان رویش‌های انقلاب هستند و جوانان این چنینی در لرستان وجود دارد و موسسات فرهنگی  و اقتصادی درب ادارات را بر روی این جوانان باز کنند و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: این کار یک کار مردمی است و باید این کار را تقویت، تشویق و تکرار کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار