کد خبر: ۱۸۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه دستگاه‌های خدمت‌رسان نگاه انتفاعی به پروژه جهش مسکن نداشته باشند گفت: سهم استان یزد از یک میلیون مسکن در دولت سیزدهم ۶۰ هزار مسکن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ، جدی و اساسی ساخت یک میلیون مسکن در طول چهار سال در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه سهم استان یزد از این مقدار در حدود 60 هزار مسکن است گفت: سالانه باید 15 هزار مسکن در یزد ساخته شود.

استاندار یزد تصریح کرد: عزم ما جدی است که براساس قانون جهش مسکن این چشم‌انداز را در استان محقق کنیم بنابراین مقرر شد هفته‌ای یک جلسه ویژه موضوع مسکن با حضور مدیران و فرماندهان تشکیل دهیم تا این شعار دولت در استان یزد محقق شود.

فاطمی با بیان اینکه معضلات و موانعی وجود دارد که بخشی از آن استانی و بخشی ملی است گفت: معضلاتی که در سطح ملی وجود دارد را منعکس خواهیم کرد تا در آیین نامه اجرائی قانون جهش تولید مسکن موانع موجود برداشته شود.

استاندار تصریح کرد: همچنین برخی موانع داخل استان وجود دارد که به دست مدیران استان قابل حل است و باید برطرف شود تا شاهد سرعت گرفتن پروژه‌های اقدام ملی مسکن باشیم.

فاطمی با اشاره به ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن گفت: در حال حاضر تسهیلات با نرخ بهره 18 درصد است، در حال پیگیری هستیم که به نرخ پایین‌تر بیاید و مثل مسکن مهر در دولت‌های نهم و دهم با نرخ بهره پایین تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما شاهد این خواهیم بود که جوانان در این دولت صاحب مسکن ارزان و با کیفیت شوند.

وی در این نشست به مدیران دستور داده بود تا جلسه ویژه برگزار کنند و قیمت منطقه کاهش یابد در حداقل زمان پروانه‌ها با حداقل قیمت صادر شود و یا پروانه موقت صادر شود تا فرآیند بانک و تسهیلات دچار مشکل نشود.

استاندار یزد اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان نگاه انتفاعی نباید به پروژه مسکن داشت و با کمترین قیمت‌ها باید در این راستا فعالیت کنند.

فاطمی افزود: در خیلی از مصالح ما تولیدکننده هستیم باید ساز و کاری برای استان در نظر گرفت و متناسب با نیاز استان در پروژه‌های اقدام ملی مسکن این مصالح را با هزینه مناسب و کم تهیه کنیم.

فاطمی گفت: پیشرفت پروژه‌های ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خوب است، در برخی شهرستان‌ها باید زمین برای طرح مسکن تعیین شود و حل شود، زمین خدا فراوان است اما خودمان ساز و کارهایی درست کردیم و مجبور شدیم در کار خود دچار مشکل شویم.

استاندار یزد بیان کرد: اتاق تعاون و برخی صنعتگران پیشنهاد دادند که کارگران آن‌ها با این حقوق کم نمی‌توانند صاحب مسکن شوند حاضر هستیم به کارگران کمک کنیم تا صاحب مسکن شوند فقط زمین آن تامین شود، این فرصت خوبی است که باید از این توان استفاده کرد.

انتهای پیام/781/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار