کد خبر: ۱۸۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مدیر بهره برداری و توسعه شرکت آبفا استان یزد گفت: در سال جاری با کاهش شدید آبدهی منابع آبی مواجه هستیم و این موضوع در طول دوره ۳۰ ساله خشکسالی استان یزد بی سابقه بوده و رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیاوش پاکدل از آب‌رسانی سیار به ۳۳۰ روستای استان و احتمال افزایش تعداد این روستاها در صورت افزایش دما و خشکسالی خبر داد و گفت: ۴۵۰ تانکر در روستاهای استان نصب شده و آبرسانی به این روستاها به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل از دست رفتن منابع آبی ناشی از کم بارشی چاره‌ای جز آبرسانی سیار نداریم که در تلاش هستیم با افزایش ناوگان، آبرسانی سیار را برای گذر از بحران تقویت کنیم.

پاکدل افزود: شرکت آب و فاضلاب سعی کرده در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ اقداماتی نظیر بهسازی و حفر چاه‌های جدید در مناطق روستایی انجام دهد و بر این اساس موفق شده است ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به منابع آب خود در روستاهای اردکان، اشکذر، تفت، مهریز، خاتم، مروست و میبد اضافه نماید هر چند که این افزایش، جبران کننده خشکسالی شدید امسال نیست.

مدیر بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد: در ۳۳۰ روستایی که هیچ منابع آبی در آن‌ها وجود ندارد آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود که بیشترین آن‌ها در شهرستان تفت است.

وی با تاکید بر این که وضعیت استان یزد از مرحله تنش آبی گذشته و به شرایط بحرانی وارد شده است، گفت: پایدارترین سفره آب زیرزمینی یزد مربوط به دشت یزد - اردکان است که از سال‌ها پیش ممنوعه اعلام شده و آب استحصالی از آن دارای EC برابر با ۱۳۰۰ است.

سیاوش پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی کنونی در برخی روزها تا یکهزار مترمکعب آب به روستاهای استان منتقل می‌‎شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار