کد خبر: ۱۸۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
«هاشمی» گفت: از همه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها مطالبه شده تا به‌طور مستمر به دغدغه‌های اهالی فرهنگ و رسانه توجه داشته باشند و برای جبران کاستی‌ها و ایجاد وفاق همگانی تلاش کنند.

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز با حضور «سید محمد هاشمی» معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی نژاد» معاون زیارت استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استان در تالار همایش‌های این اداره کل برگزار شد.

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که در این چهار سالی که متصدی امور فرهنگی کشور هستیم، با استفاده از مشاوره با پیشکسوتان و استفاده از خرد جمعی، بانی اتفاقات خیر و مثبت در زمینه‌های مختلف فرهنگی ادبی و هنری باشیم. رویکرد ما توجه به کف میدان است و قرار بر این است که در تغییر و تحولات، اولویت را به استان‌های کشور بدهیم و این خواست خدا بود که به برکت وجود امام رضا (ع) از خراسان رضوی شروع کنیم.

توجه مستمر به دغدغه‌های اهالی فرهنگ و رسانه، یک ضرورت فراموش‌شده است

وی افزود: در حکم انتصاب مدیرکل جدید استان خراسان رضوی، از ایشان مطالبه شده تا به‌طور مستمر به دغدغه‌های اهل فرهنگ و هنر توجه داشته باشند و تلاش برای جبران کاستی‌ها، توجه به آموزش، پیگیری مسائل و مشکلات سینما و تئاتر و در نهایت تعامل سازنده با اهل فرهنگ، ادب و هنر و توجه به مناطق محروم، کادرسازی، تکریم ارباب رسانه و تلاش برای ایجاد وفاق همگانی در استان درخواست شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: با کارهای تخصصی و مشاوره‌های کارشناسی که در وزارتخانه انجام شد، بنا داریم تا با کمک خداوند برای انتصاب مدیران کل در استان‌ها از عناصر جوان، مؤمن، انقلابی، خوش‌فکر و خوشتعامل استفاده کنیم.

جایگاه ممتاز مشهدالرضا در عرصه فرهنگی کشور

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز ابراز داشت: شهر  مشهد به برکت وجود مضجع نورانی علی بن موسی‌الرضا (ع) و حضور سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر ایرانی و خارجی از جایگاه ویژه‌ای به لحاظ برخورداری از نقش ممتاز نشر فرهنگ و ادب اسلامی برخوردار است.

وی گفت: هر یک از هنرمندان فرهنگ‌ساز می‌توانند در این عرصه نقش ایفا کنند زیرا استان خراسان رضوی در سرانه برخورداری از سازمان‌های مردم‌نهاد، مساجد کانون‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و چاپ و نشر از سایر استان‌های کشور سرآمدتر است.

انتصاب مدیران جوان در کشور یک ظرفیت بالقوه است

«محمد حسینزاده» مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ها بر این خواهد بود تا با همکاری همه اهالی هنر و ادب بتوانیم مروج هنر پاک ایرانی اسلامی باشیم و از مشورت و راهنمایی کارشناسان و پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: انتصاب مدیران جوان اگرچه ظرفیت‌های بسیاری را به‌صورت بالقوه ایجاد می‌کند اما از یکسو این نیاز وجود دارد تا در صورت بروز خطا در هر رده مدیریتی، افراد صاحب اندیشه اقامه سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر کنند و با ارشادات خود، از بروز اشتباهات جلوگیری نمایند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر ترویج فرهنگ پاک ایرانی و هنر اسلامی خانواده‏‏‎محور در جامعه امروز گفت: بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر استان در کف میدان و حوزه‌های فرهنگی و هنری مساجد و مناطق محروم خدمت می‌کنند که اگر تقویت شوند می‌توانند بازوهای ارزشمند هنری استان شوند. هم‌چنین توجه به کتاب و کتابخوانی نیز یکی دیگر از این مسائل است و از همه امکانات موجود استفاده خواهد شد تا این خلأ فرهنگی در استان جبران شود.

در انتهای این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های «یوسف امینی» سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسینزاده به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

توجه مستمر به دغدغه‌های اهالی فرهنگ و رسانه، یک ضرورت فراموش‌شده است

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار