کد خبر: ۱۸۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
درباره برجام؛
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات احیای برجام در وین، با وزیر مشاور در امور خاجی امارات متحده عربی، درباره برجام و مسائل منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدارش با «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خاجی امارات متحده عربی خبر داد.

مورا در همین رابطه و با انتشار توییتی، نوشت که از گفتگوهایش با قرقاش در مورد مسائل منطقه ای و چشم اندازهای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیش از دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین قدردانی کرده است.

وی همچنین در ادامه پیامش افزود که از موقعیت متعادل امارات در مورد پرونده های مهم بین المللی قدردانی می کند.

انریکه مورا و انور قرقاش دیدار و گفتگو کردند

پیشتر نیز امواج مدیا از سفر قریب الوقوع مشاور امنیت ملی امارات به ایران در سفری کم سابقه خبر داده بود.

پایگاه خبری اماراتی مذکور به نقل از یک منبع آگاه در ابوظبی نوشته بود که شیخ طحنون بن زاید آل نهیان هفته آینده برای انجام رایزنی هایی عازم ایران خواهد شد.

امواج مدیا در ادامه گزارش داد: این سفر درحالی صورت می گیرد که «انور قرقاش»، وزیر امور خارجه سابق امارات قبلاً اعلام کرده بود که کشورش اقداماتی برای تنش زدایی با ایران در پیش گرفته است و مصلحت امارات در رویارویی با ایران نیست. سفر قریب الوقوع مشاور امنیت ملی امارات در ادامه نشست های اخیرش با مقامات ارشد آمریکایی است و در آستانه مذاکرات وین رخ می دهد.

ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در شهر وین، موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست، بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

تهران تأکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاءکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار