کد خبر: ۱۸۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: استان لرستان باید هماهنگ با برنامه‌های کلان دولت و اقدامات دولت حرکت کند تا عقب نماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین  شاهرخی در خطبه های این هفته  نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به رعایت تقوا و حدود الهی اظهار کرد: خداوند تقوا را بر همه ما لازم و واجب کرده است.

او با اشاره به آیه ۲۰۱ سوره «اعراف»، «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ» افزود: حتما کسانی که تقوا پیشه کرده اند، هرگاه وسوسه های شیطانی به آنها نزدیک می شود، متوجه می شوند و آنگاه بینا می گردند.

امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه بدن انسان سیستم محافظتی دارد، جسم مادی انسان وقتی که مورد هجوم قرار می گیرد سیستمی به بدن هشدار می دهد که از خودت محافظت کن، افزود: سرفه، عطسه، تب، تغییر چهره و ... به انسان هشدار دهنده است که نیاز به مراقبت ویژه دارد، تصریح کرد: یک کشور هم برای اینکه از خودش محافظت کند نیازمند سیستم ایمنی و امنیتی است و اگر این سیستم را نداشته باشد از هم فرو می پاشد و نابود می شود، حتی برای منازل و لوازم منازل هم سیستم محافظتی قرار می دهند که اگر سارقی آمد یا برق قطع شد این سیستم عمل کند و از ضرر و زیان جلوگیری کند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت روح انسان هم که حقیقت انسان است یک سیستم محافظتی دارد، هر چه این سیستم حفاظتی قوی تر و نیرومند تر باشد، روح انسان و حقیقت انسان از خطر بیشتر مصون و محفوظ می ماند.

او با بیان اینکه تقوا نیروی محافظتی است که انسان را از خطرات حفظ می کند،افزود: انسان های با تقوا وقتی شیطان به آنها نزدیک می شود متوجه می شوند که در محضر خداوند هستند و اگر در پنهان هم روزه خواری کند خدا هم می بیند و هم می شنود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: تقوا سیستم محافظتی است که انسان را از خطرات حفظ می کند، چنین شخصی کاملا بینا است، اگر صد گناه به سوی چنین انسانی روی آورد چون درونش مملو از محبت و عشق به خداوند است بر همه شیاطین غالب می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه تقوا وقتی باشد انسان از صد جهت گناهان به سویش روی آورد نیروی محافظتی که از درون هست او را مشمول رحمت الهی می کند ،گفت: در روایات آمده که ذکر «لا اله الا الله » برای دفع وسوسه های شیطانی موثر و تاثیر گذار است.

اوعنوان کرد: در هر حال بدانیم که شیطان به سراغ انسان های مومن هم می آید، شیطان ممکن است در جستجوی علما، مصلحان، کارگزاران و ... هم باشد؛ که باید به خداوند متعال پناه برد، با «لا اله الا الله » و ذکر خدا باید از وسوسه های شیطانی دوری کرد و خود را در ولایت الهی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر تقوا و تذکر و توجه به خدا نباشد شیطان با انسان برادر می شود، خاطرنشان کرد: « وَإِخْوَانُهُمْ یَمُدُّونَهُمْ فِی الْغَیِّ ثُمَّ لَا یُقْصِرُونَ» اعراف/۲۰۲؛ انسانی که این سیستم محافظتی را ندارد شیطان آن قدر به او نزدیک می شود تا به منجلاب گناه فرو ببرد.

او ادامه داد: روزی عابدی از قوم بنی اسرائیل به ظاهر به مقاماتی رسیده بود حتی بیمارهای روانی را نزد او می بردند که درمان کند بانوی جوانی را برای درمان نزد او بردند؛ مدتی این بانوی جوان در منزل این عابد بود که شیطان این عابد را فریب داد و به امانت خیانت کرد و به خاطر این که این خیانت را بپوشاند این بانوی جوان را به قتل رساند و بعد از مدتی اولیای دم مراجعه نمودند و متوجه ماجرا شدند و برای شکایت به پیش حاکم رفتند و حاکم حکم قتل عابد نما را صادر کرد و مردم همراه با اولیای دم جهت قصاص این عابد نما حرکت کردند زمانی که طناب را به گردن این عابد آویختند شیطان در آن زمان ظاهر شد و خطاب به عابد گفت : من راه نجات تو را می دانم عابد از شیطان پرسید راه نجات من چیست؟

شیطان گفت: «یک مرتبه مرا سجده کن.»

عابد سؤال کرد: «در این حال که من بر بالای دار هستم چگونه تو را سجده کنم.»

شیطان گفت: «من به یک اشاره قناعت می کنم.»

عابد فقط با سر اشاره به سجده کرد و در آخرین لحظات زندگی نسبت به پروردگار جهان کافر شد و پس از چند دقیقه به زندگیش خاتمه دادند

شاهرخی گفت: «فَکَانَ عَاقِبَتَهُمَا أَنَّهُمَا فِی النَّارِ خَالِدَیْنِ فِیهَا ۚ وَذَٰلِکَ جَزَاءُ الظَّالِمِینَ» سرانجام شیطان و این عابد نما این شد که گرفتار آتش شدند برای همیشه و این سزا و عاقبت انسان های ستمکار است.

او  با اشاره به آغاز هفته بسیج ( ۲۹ آبان تا ۵ آذر ) ، تاکید کرد: صدها برنامه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و بصیرتی در استان لرستان برگزار می‌شود که در این راستا از همه برنامه ریزان تقدیر و تشکر می‌کنیم، در دو سال اخیر بسیج مردمی در مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی داشتند و در این راستا بزرگداشت هفته بسیج حال و هوای دیگر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: بسیجیان همیشه در همه صحنه‌ها مطیع امامت و ولایت بوده‌اند و در خدمت رسانی به مردم همیشه پیش رو عمل کرده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد به نقش آفرینی دانشجویان، طلاب، عشایر در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح  کرد: در یک کلام نقش اقشار مختلف بسیجی در دفاع مقدس، سازندگی، عمران و آبادی، مقابله با ضد انقلاب داخلی، محرومیت زدایی و مقابله با ویروس کرونا ماندگار و ارزشمند است، البته همیشه در طول تاریخ انبیا به انسان‌هایی برخورد می‌کنیم که مخلصانه و با ایمان راسخ دل در گرو ذات ربوبی سپرده‌اند و در حمایت از انبیا الهی پیش رو و جلو دار بوده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: امروز ما بسیج را با همین ویژگی می‌بینیم، کار برای خدا، مخلصانه و به دور از پول و شهرت، عدم قصد نفوذ در دل‌های مردم برای رسیدن به زرق و برق‌های دنیا، ولایت مداری و اطاعت پذیری، خستگی ناپذیری و مقاوم در راه رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، پر تلاش در اقامه  عدل و نماز، نهراسیدن از سختی‌ها و مشکلات از جمله ویژگی‌های بسیج است و در این مسیر با هر مشکلی که روبرو می‌شود هرگز به خودش سستی راه نمی‌دهد.

«فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» آیه ۱۴۶ سوره آل عمران این هفته و روز مبارک را به همه بسیجیان در سراسر کشور و استان لرستان تبریک و تهنیت عرض می گویم.

او با اشاره به یکم آذر روز عصای سفید و توجه به روشن دلان ، گفت: این روز را به همه روشن دلان تبریک می گویم، از همه مردم، مسئولان و مدیران درخواست می‌کنم از این قشر مهربان حمایت کنند، حمایت و اقدام به هنگام باید صورت گیرد، صاحبان عصای سفید اگرچه دیده آنها بر این دنیا فانی بسته شده است اما در دل و جان خود دنیای زیبایی دارند، از شور و نشاط زندگی برخوردار هستند، برخی از روشن دلان حتی صبر و شکیبایی را شرمنده خودشان کرده‌اند و با توکل بر خداوند موانع را پشت سر گذاشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: باید اینها را تحسین کرد زیرا غیر ممکن‌ها را ممکن ساخته‌اند، وظیفه شرعی و اجتماعی ما مردم این است که برای بهبود شرایط زندگی اینها کمک کنیم، نهادهای حمایتی، دستگاه‌های مختلف، نیکوکاران و خیران به کمک این روشن دلان و خانواده‌های آنها بشتابند.

حجت الاسلام بیان  کرد: مسئله اشتغال، مناسب سازی معابر، پیاده روها، پارک‌ها و امکان ورزشی و مذهبی، تسهیل در امر ازدواج روشن دلان و فرزندان آنها و… از امور ضروری است که باید به آن توجه کرد.

 با اشاره به اینکه آینده برای کشور و استان ما روشن و امید بخش است و این شرط دارد ،افزود: شرط این امر انسجام دستگاه‌های اجرایی، قضائیه، مقننه و مجریه و همراهی مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همه با کار شبانه روزی در راستای تحول همراه با جهش تلاش کنند ، گفت: دولت با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان برنامه‌های خوبی را اعلام کرده‌اند و اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند، باید ما هم در استان با تلاش و همراه با اقدامات دولت حرکت کنیم، تجربه سه دهه گذشته به ما می‌گوید که استان در برنامه‌ها و اقدامات خوبی که نظام و دولت‌ها داشته‌اند به هر علتی عقب می‌ماند و ما شاهد چنین وضعی هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: استان لرستان باید هماهنگ با برنامه‌های کلان دولت و اقدامات دولت حرکت کند تا عقب نماند.

او با اشاره به موضوع انعقاد سه تفاهم نامه طرح «نهضت ملی مسکن» و ساخت مسکن از سوی رئیس بنیاد مستضعفان با وزیر راه و شهرسازی ، ادامه داد: باید به سرعت مدیران دستگاه‌های مربوطه ما در استان لرستان، سهم استان را از این سه توافق نامه مطالبه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در توافق نامه اول اعلام شده که ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح «نهضت ملی مسکن» در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دو معلول و بیشتر دارند، ساخته شود ، تصریح  کرد: بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌کند، علاوه بر این در تأمین سیمان و سایر مصالح نیز کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در این راستا بنیاد مستضعفان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد ،گفت: بنا براین دستگاه‌های مربوطه استان به سرعت باید این امر را پیگیری کنند، پیگیری این امر باید استمرار داشته باشد.

او عنوان کرد: در توافق نامه دوم نیز احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی شرکت‌های پیمانکار با بنیاد مستضعفان قرار داد منعقد شده است، احداث این واحدها نیز قرار است از هفته آینده شروع شود، در تفاهم نامه سوم نیز ۹۰۰ هکتار زمین در ۳۱ قطعه به طور رایگان در اختیار طرح «نهضت ملی مسکن» در نظر گرفته شده تا برای احداث مسکن محرومان در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان  کرد: نماز جمعه و سلاحی که به دست امام جمعه است برای امر به معروف و نهی از منکر است، برای شفاف سازی، پاسخگو کردن مسئولان، فراخوانی و اقامه عدالت اجتماعی، رصد کردن ساده زیستی کسانی است که بیت المال را در اختیار دارند، فراخوان کردن مؤمنان و دعوت از آنها به ساده زیستی است، در این راستا من از همین جا از خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و همه کسانی که تحول همراه با جهش را برای استان دوست می‌دارند درخواست می‌کنم از سه تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با وزارت مسکن و راه و شهرسازی یاد شده، سهم استان را از دستگاه‌ها مطالبه کنند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: از این قبیل رویدادهای امید بخش در آینده پیش رو در پیش داریم، به یاری خدا از سوی دولت انقلابی اخبار امید بخش و اقدامات ارزشمند دیگری را خواهیم شنید و خواهیم دید ولی مهم حرکت هماهنگ همه دستگاه‌های استانی است تا مانند گذشته عقب نمانیم بلکه با سرعت به پیش برویم.

او ادامه داد: همان طور که در استان ما اخبار امید بخشی شروع شده است؛ آغاز کار برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را هم شنیدیم و هم دیدیم، البته این آغاز راهی برای رسیدن به قله‌های ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است و مستمرا و بدون وقفه باید شروع به کار کارخانه ها را پیگیری نمود تا بقیه هم شروع به کار کنند و با ظرفیت کامل به مرحله تولید و اشتغال برسند تا برخی از جوانان این استان بتوانند در این کارخانه ها و کارگاه ها به اشتغال بپردازند.

 

 

برچسب ها: دولت ، نماز جمعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار