کد خبر: ۱۸۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:
آیت‌الله «علما» هشت سال دفاع مقدس را نتیجه تربیت اسلام دانست و گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که جبهه‌های دفاع مقدس را نماز نگه داشته بود.

آمریکا از فناوری هسته‌ای ما نمی‌ترسد بلکه از نفوذ تفکر اسلامی در ما می‌ترسدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز (شنبه) در همایش سراسری نماز که در حسینه ثاراالله (ع) سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل تا ۹۰ سالگی در خدمت اسلام بود و ما هم باید تا آن‌جا که می‌توانیم، مروج دین اسلام باشیم؛ چون تنها توشه آخرت ما همین است.

وی با اشاره به اینکه نماز رأس اسلام است، گفت: همه عبادت‌ها و راز و نیاز‌ها در نماز وجود دارد و همان‌طور که پیامبر اسلام (ص) هم فرمودند نماز رأس اسلام است و آدم را می‌سازد؛ لذا باید بسیار به این مقوله اهمیت دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه رکن اساسی بعد از حکومت اسلامی را نماز دانست و بیان داشت: چیزی به اندازه نماز پیامبر (ص) را از خستگی‌ها و مشکلات آسوده‌خاطر نمی‌کرد و ما هم باید برای به زانو درآوردن دشمن ظاهر و باطن به این فریضه الهی متوسل شویم و امر اسلام را در همه‌جا ظاهر کنیم.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های فکری و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) تبیین تمدن اسلامی است، افزود: تمدن اسلامی، نظام و انقلاب اسلامی باید به مرور زمان و برای نسل‌های آینده تبیین و بازگو شود تا مردم با این سبک و سیاق رشد کنند و ما هم در هر جایگاهی که قرار داریم، باید اسلام و تمدن اسلامی را تبیین نماییم.

وی ادامه داد: تبیین و زنده نگه داشتن به اندازه‌ای مهم است که امام حسین (ع) خود و خانواده‌اش را فدای اسلام کرد و امروز هم آمریکا از فناوری هسته‌ای ما نمی‌ترسد؛ بلکه از نفوذ تفکر اسلامی در ما می‌ترسد؛ لذا حقیقت اسلام باید برای مردم بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه هشت سال دفاع مقدس را نتیجه تربیت اسلام دانست و گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که جبهه‌های دفاع مقدس را نماز نگه داشته بود.

وظیفه سرپرست خانواده امر به اقامه نماز است

حجت‌الاسلام «شمس‌الله جلیلیان» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این همایش، نماز را یکی از عبادت‌های مهم و تاثیرگذار در زندگی دانست و اظهار داشت: بهترین انسان‌های هر زمانی باید خادمان برگزاری نماز و برای خدمت کردن به نمازگزاران آماده باشند و همان‌طور که در سوره بقره هم آمده است، به ابراهیم و اسماعیل دستور دادیم که برای عبادت‌کنندگان، خانه خدا را آماده کنند.

وی افزود: هرزمان که امام زمان (عج) ظهور کند و حاکمیتی در هر جای دنیا در عرصه دین محقق شود، وظیفه اصلی ایشان بعد از تشکیل حکومت، اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام «جلیلیان» با اشاره به اینکه وظیفه سرپرست خانواده فقط تامین غذا و پوشاک نیست، خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان براساس فرهنگ نماز و قرآن و امر به اقامه نماز توسط سرپرست خانواده بسیار مهم است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار