کد خبر: ۱۸۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
وزیر خارجه روسیه در نشستی که توسط "اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه" حمایت می‌شود، گفت که تحریم‌ها علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ "مثال آشکاری" از اقدامات و محدودیت‌های یکجانبه غرب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: دولت‌های غربی به خصوص دولت‌هایی که توسط آمریکا هدایت می‌شوند، سالهاست که این تحریم‌ها و اقدامات را دنبال می‌کنند و محدودیت‌های یک‌جانبه خود را چه با منطق و دلیل و چه بی منطق برای هر چیزی اعمال می‌کنند. در حال حاضر، پروژه نورد استریم ۲ مثالی آشکار در این خصوص است.

لاوروف افزود که با درنظرگیری این مسائل، شرکت‌های روسی در حال حاضر شرایط سختی را سپری می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما حتما به چنین اقدام غیردوستانه‌ای، پاسخ درست و معقولی خواهیم داد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا ثبات اقتصاد داخلی و سیستم اقتصادی را حفظ کنیم.

لاوروف خاطرنشان کرد که در حال حاضر، روسیه دستور کار مثبتی را جهت اطمینان از "تعامل برابر" و "حفظ تعادل منافع" در روابط اقتصادی بین‌الملل بدون هیچگونه تبعیضی ارائه می‌دهد.

خط انتقال گاز مورد مناقشه نورد استریم ۲، قرار است گاز طبیعی را از روسیه به آلمان ببرد و نگرانی‌هایی را در مورد توانایی روسیه برای اعمال قدرت و نفوذ در اروپا از طریق تامین انرژی، برانگیخته است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار