کد خبر: ۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
بهاي نفت خام روز جمعه در بازار آسيا به علت نگراني هاي بازار در مورد سلامت اقتصاد جهاني و عرضه بيش از حد نفت، همچنان به شدت به روند نزولي خود ادامه داد و به پايين ترين سطح طي دو سال گذشته رسيد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور؛امروز جمعه در بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه نوامبر با يک دلار و 49 سنت کاهش ، 84  دلار و 87 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال نيز براي تحويل در همان ماه با يک دلار و 61 سنت کاهش، 88 دلار و 44 سنت معامله شد. اين پايين ترين سطح بهاي نفت خام سبک شيرين آمريکا و برنت درياي شمال از ژوئن 2012 به شمار مي رود.
 
 بانک يونايتد آورسيز سنگاپور اعلام کرد : « نگراني هاي موجود درخصوص عرضه بيش از حد نفت و کاهش تقاضاي جهاني، موجب شد که بهاي نفت برنت و وست تگزاس اينترمديت به پايين ترين سطح از ژوئن 2012 برسد.»
 
وزارت انرژي آمريکا روز چهارشنبه از افزايش بيش از حد انتظار ذخاير نفت خام اين کشور در هفته منتهي به سوم اکتبر خبر داد و اعلام کرد ذخاير نفت خام اين کشور به پنج ميليون بشکه رسيده است.
 
به گفته تحليلگران، بازارها همچنين تحت تاثير اخبار اقتصادي دلسرد کننده اروپا قرار گرفته است.
در آلمان که موتور محرکه اقتصاد منطقه يورو به شمار مي رود، چهار موسسه مطالعات اقتصادي پيش بيني هاي خود را در مورد رشد اقتصادي اين کشور در سال هاي 2014 و 2015 به شدت کاهش دادند. آنها پيش بيني کردند که توليد ناخالص داخلي اقتصاد نخست اروپا امسال يک و سه دهم درصد و در سال آينده يک و دو دهم درصد افزايش يابد. در حالي که پيش بيني ماه آوريل آنها به ترتيب يک و نه دهم درصد و دو درصد بود.
 
کريستين لاگارد،‌ رئيس صندوق بين المللي پول هشدار داد اگر اقدامي در جهت بهبود رشد اقتصادي در منطقه يورو صورت نگيرد، اين خطر وجود خواهد داشت که اين منطقه بار ديگر با رکود اقتصادي مواجه شود.
 
صندوق بين المللي پول در آخرين پيش بيني خود، چشم انداز رشد اقتصادي منطقه يورو و ژاپن را کاهش داد.
 
در نتيجه، تقاضاي جهاني نفت براي امسال و سال آينده از سوي نهادهاي بزرگ جهاني که در بخش انرژي تخصص دارند، همچنان رو به کاهش خواهد بود.
 
روز پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک (نايمکس)، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر با يک دلار و 54 سنت کاهش، به 85 دلار و 77 سنت رسيد که از اواسط ماه دسامبر 2012، پايين ترين سطح محسوب مي شود.
 
در پايان معاملات بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در همان ماه، با يک دلار و 33 سنت کاهش نسبت به روز قبل، در آستانه رواني 90 دلار قرار گرفت که از 21 ژوئن 2012 بي سابقه بود. با وجود اين، بهاي نفت برنت روز گذشته در طول معاملات حتي به 89 دلار و 90 سنت نيز رسيد که از بيش از دو سال پيش، نخستين بار بود به اين رقم مي رسيد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: نفت ، نزولی ، بها
نام:
ایمیل:
* نظر: