کد خبر: ۱۹۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
ثبت‌نام داوطلبان شرکت در المپیاد‌های علمی از ۱۵ اذرماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان المپیاد‌های علمی از هفته آیندهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این‌که ۱۵ آذر آغاز نام‌نویسی شرکت در المپیاد‌های علمی است و رقم ثبت‌نام هم ۵۰ هزار تومان می‌باشد افزود: لازم است از همه ظرفیت‌ها کمک گرفته شود و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا دانش‌آموزان مستعد از این فرصت جا نمانند.


علی دهقان در جلسه کارگروه ثبت‌نام المپیاد‌های علمی برای سال تحصیلی جاری، گفت: المپیاد‌های علمی، مهمترین آزمونی است که در سطح ملی برگزار می‌شود و سیاست وزارت‌خانه نیز بر گسترش المپیاد‌های علمی است و ما نیز باید تمهید مقدمات کنیم تا همه دانش‌آموزانی که استعداد و علاقه لازم را دارند، در این فرصت بزرگ شرکت کنند.


وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد بسیاری از پذیرفته‌شدگان در مرحله اول از دانش‌آموزان غیرسمپادی و همچنین تعداد قابل‌توجهی از مناطق کم‌برخوردار بودند و این اتفاق خوشایندی است و گواه این است با تحقق عدالت آموزشی که در سند تحول بنیادین مورد تأکید قرار دارد، استعداد‌های بسیاری از مناطق کم‌برخوردار رشد خواهند کرد.


معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این‌که مازندران لیاقت بیشتری در صحنه‌های علمی دارد، گفت: استان ما از دیرباز در المپیاد‌ها درخشش داشت و در سال گذشته هم دستاورد‌های خوبی داشتیم و امیدواریم برای المپیاد امسال نیز به شکلی برنامه‌ریزی و حرکت کنیم که نتیجه بهتر از سال قبل بگیریم .


وی با اشاره به آمار درخشش دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد‌های علمی، افزود: در سال گذشته ۹۴۷ دانش‌آموز در المپیاد علمی مرحله اول قبول شدند و ۲۳ نفر به مرحله نهایی رفتند و تا این لحظه ۴ نفر نیز مدال طلا، دو نقره و یک برنز گرفتند، اما نتیجه همه رشته‌ها مشخص نشد و ما امیدواریم به مدال‌های بهتری برسیم.


دهقان ادامه داد: این‌روز‌ها کلاس‌های مرحله اول المپیاد به‌صورت متمرکز در حال برگزاری است و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مرحله دوم نیز در بهار سال بعد در شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.


۱۵ آذر آغاز ثبت نام برای ۱۳ رشته
ثبت‌نام داوطلبان المپیاد‌های علمی از هفته آیندهمعاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این‌که ۱۵ آذر آغاز نام‌نویسی است و رقم ثبت‌نام هم ۵۰ هزار تومان که در فرایند ثبت‌نام باید پرداخت شود، تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌ها کمک گرفته شود و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا دانش‌آموزان مستعد از این فرصت جا نمانند.


دهقان تصریح کرد: سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز در سراسر استان بود که در رشته‌های «ریاضی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «ادبی»، «جغرافیا»، «کامپیوتر»، «علوم زمین»، «شیمی»، «تفکر و کارآفرینی»، «نجوم و اخترفیزیک»، «سلول‌های بنیادین»، «اقتصاد و مدیریت» شرکت کردند و مازندران در این زمینه سابقه روشنی دارد.


وی با اشاره به این‌که امسال رشته جدید نانوفناوری برای آزمون سال جدید اضافه شد و جمع رشته‌ها به ۱۳ رشته رسید گفت: در سال قبل استان مازندران از نظر تعداد شرکت کننده بعد از تهران، خراسان رضوی و یزد در رتبه چهارم ایستاد و ما باید امسال نیز تلاش کنیم این جایگاه را ارتقا دهیم یا آن را حفظ کنیم.


دهقان همچنین گفت: تاریخ برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد نیز از اول تا ۸ بهمن خواهد بود و نتیجه نیز در پایان اسفند‌ماه اعلام می‌شود و پس از آن ما باید سراغ برنامه‌های مراحل بعد برویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار