کد خبر: ۱۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  بنابر آخرین نقشه های هواشناسی تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور  جوی آرام و پایدار داریم که با این وجود در اکثر مناطق کشور انباشت غلظت آلاینده ها فراهم است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و فردا در نقاطی از خراسان رضوی، شرق و اردبیل بارش پراکنده برف و باران انتظار می رود‌.

حقیقت ادامه داد: اواخر هفته با نفوذ سامانه بارشی در مناطق غرب در بسیاری از مناطق بارش برف و باران پیش بینی می شود.

به گفته این مقام مسئول، طی ۲ تا ۳ روز آینده در جنوب شرق کشور همچون استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کاهش دما پیش بینی می شود‌.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان استان های کرمان، جیرفت، شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان اقدام به برداشت محصولات آماده کنند، همچنین گلخانه داران این مناطق هم سیستم گرمایشی خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان جنوب غرب تا پایان هفته فرصت دارند که کشت دیم گندم و جو را انجام دهند تا بتوانند از بارش های پیش رو استفاده کنند.

به گفته حقیقت، پرورش دهندگان میگو در جنوب کشور، شخم مزارع را در دستور کارشان قرار دهند چرا که شرایط کاملا به نفعشان است.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به سرمای هوا، تولیدکنندگان مناطق شمال شرق به رادیاتور تراکتورها ضدیخ اضافه کنند.

وی درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تاکنون ۲۸.۵ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۶۰.۴میلی متر و در دوره نرمال بلندمدت ۴۹‌.۲ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۳۲ میلی متری بارش نسبت به سال قبل و ۲۰.۷ میلی متری متوسط نرمال نشان می دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: مدل های اقلیمی نشان می دهد که با بهبود شرایط بارش از اول دی، وضعیت بارش بهتر از پاییز خواهد بود، به طوریکه در فصل زمستان بارش ها نرمال و فراتر از نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار