کد خبر: ۱۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
۱۴هزار تُن شیر سالیانه در شهرستان تنکابن تولید و روانه بازار می‌شود.

تولید سالیانه ۱۴ هزار تن شیر در تنکابنبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی تنکابن از تولید سالانه ۱۴هزار تُن شیرخام در دامداری‌های این شهرستان خبر داد.

ابراهیم کاویانی گفت: ۸ماهه امسال ۷هزار و ۵۰۰تُن شیرخام در دامداری‌های شهرستان تنکابن تولید و به بازار‌های مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.


وی تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحد‌های دامداری بخش دو هزار و سه هزار و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه‌های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه‌های جمع آوری، موجب شد اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازار‌های مصرف عرضه کنند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن در پایان با بیان اینکه سالیانه ۱۴هزار تُن شیر خام توسط هزار و ۲۵۷واحد دامداری این شهرستان تولید می‌شود گفت: مصرف سرانه شیر ۹۰کیلوگرم در سال است و این شهرستان نیاز ۱۵۵هزار نفر از جمعیت استان به لبنیات را تامین می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار