کد خبر: ۱۹۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
عضو دفتر جنبش جهاد اسلامی و معاون وزیر خارجه سوریه در نشستی ضمن تاکید بر گزینه مقاومت برای مقابله با اشغالگران، از مواضع برخی کشورهای عربی در عادی سازی با رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سرپرستی شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی این جنبش با دکتر «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه در مقر این وزارتخانه دیدار و گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات مربوط به پرونده فلسطین و اوضاع منطقه را با توجه به تحولات بین المللی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شیخ عزام ضمن تشریح خطرات و چالش هایی که گریبانگیر آرمان فلسطین است به نقش نیروهای مقاومت در تقویت و حمایت از مسئله فلسطین در برابر توطئه هایی که ضد آرمان فلسطین وجود دارد، اشاره کرد.

وی با یادآوری تصاویری از رویارویی و عملیات‌های قهرمانانه که فلسطینیان هر روز در اراضی اشغالی انجام می‌دهند تصریح کرد، با وجود تلاش های رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع عربی برای خاموش کردن موج آگاهی فلسطینیان، اما اقدامات قهرمانانه ملت این سرزمین نشان می‌دهد که گزینه مقاومت در برابر اشغالگران ادامه دارد.

این عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی همچنین به اوضاع نوار غزه به ویژه بعد از نبرد «شمشیر قدس» اشاره کرد و گفت، دشمن صهیونیستی متوجه شده که دستاورد میدانی بزرگی برای مقاومت حاصل شده، به همین دلیل اشغالگران امروز در پرونده بازسازی نوار غزه تعلل می‌کنند و فشارهای اقتصادی ضد این منطقه را افزایش می دهند.

وی تاکید کرد، به نظر می‌رسد دشمن صهیونیستی نفهمیده که فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و یا حتی در اردوگاه های آوارگان و خارج از کشور هرگز تسلیم نشده و به دشمن باج نمی دهند. همچنین توطئه‌های دشمن از طریق فشارهای معیشتی و اقتصادی برای تسلیم کردن فلسطینیان هیچ فایده ای ندارد؛ بلکه موجب افزایش انگیزه آنها برای ادامه مقابله می شود.

شیخ عزام همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مواضع دولت و ملت سوریه در حمایت از آرمان فلسطین،  از برخی رژیم‌های مرتجع عربی که بر خلاف مواضع ملت خود برای عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی با یکدیگر رقابت می کنند انتقاد کرد.

بشار الجعفری نیز به نوبه خود با استقبال از هیئت جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که درهای دمشق همواره بر روی هر گروه مقاومتی که در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد، باز است.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به همبستگی کشورش با فلسطین و آرمان آن تاکید کرد که مسئله فلسطین بخشی از ماست و برادران فلسطینی در سوریه حقوق برابری با شهروندان سوری دارند.  پشت کردن برخی کشورهای عربی به مسئله فلسطین و عدم وجود یک پروژه عربی در برابر پروژه صهیونیستی ما را عذاب میدهد. ما به این کشورها هشدار می‌دهیم که تاریخ به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

بشار الجعفری همچنین نسبت به توطئه‌های رژیم صهیونیستی که به دنبال تضعیف اراده فلسطینی‌ها در نوار غزه است و تلاش این رژیم برای دور زدن دستاوردهای مقاومت در نبرد شمشیر قدس، هشدار داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار