کد خبر: ۱۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
وزیر میراث فرهنگی:
یزد- وزیر میراث فرهنگی، نقش گروه‌های جهادی را در مرمت آثار تاریخی بسیار اثرگذار دانست و گفت: مرمت آثار تاریخی متولی ندارد و از ظرفیت گروه های جهادی در تمام کشور استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی، ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های مرمتی روستای عزآباد شهرستان اشکذر اظهار داشت: فعالیت نهادهای مردمی در حوزه میراث‌فرهنگی کمک مؤثری برای دولت است و این گروه‌ها نقش مهمی در حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی هر منطقه دارند.

وی عنوان کرد: احساس مسئولیت جامعه محلی و گروه‌های جهادی برای حفاظت از بناهای تاریخی ستودنی است.

ضرغامی ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که امروزه میراث فرهنگی استان یزد با آن روبروست، مربوط به تعدد بناهای وقفی است که به علت مدیریت دوگانه، این آثار دچار مشکل شده‌اند و سال‌هاست رسیدگی به این آثار میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل اوقاف استان دست‌به‌دست می‌شود.

به گزارش مهر، ضرغامی امروز در سفر به شهرستان اشکذر به عنوان نماینده دولت در دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت، از روستای عزآباد اشکذر بازدید و با مردم این روستا دیدار کرد.

بازدید از مسجد تک مناره و قلعه تاریخی این روستا که از پروژه‌های در دست مرمتگران گروه جهادی داوطلبانه موسسه خرد اسفنجرد است، از مهمترین بخش‌های سفر ضرغامی به عزآباد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار