کد خبر: ۱۹۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
دور هفتم مذاکرات وین نیز به پایان رسید. گمانه‌زنی‌ها در خصوص مذاکرات ادامه دارد و به نظر می‌رسد برداشت طرفین از فضای مذاکرات کمی متفاوت است. ایران از نزدیک بودن به رفع تحریم‌ها می‌گوید و آمریکا از نبود زمان کافی برای مذاکره. در این فضا دلار نیز در نهایت برای دومین هفته متوالی در کانال ۳۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. حالا در هیاهوی سیاسی و اقتصادی بازار ارز نگرانی از ادامه رویه نرخ دلار مشاهده می‌شود.
قیمت جدید دلار تثبیت شد؟
به گزارش صبحانه،برای دومین هفته متوالی دلار در کانال ۳۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. به این ترتیب برخی از فعالان بازار ارز این سطح را به عنوان کف جدید برای نرخ دلار مطرح می‌کنند و نقطه آغازی برای ادامه نوسان دلار می‌دانند.

سرنوشت دلار در ابرکانال ۳۰ هزار تومان

به نظر می‌رسد دیگر چندان حرف و حدیث‌ها از پیشرفت مذاکرات در کاهش التهاب دلار اثر نداشته است. به خصوص طرف مقابل نیز فضا را چندان مثبت تلقی نمی‌کند همین موضوع باعث شد که دلار بار دیگر در معاملات فردایی روز جمعه مسیر صعودی را در پیش بگیرد. در پایان هفته گذشته تلاش‌هایی برای کاهش دلار به کمتر از ۳۰ هزار تومان مشاهده می‌شد اما تلاش‌ها چندان ثمر نداشت.

در هفته گذشته به «روزهای حساس دلار » اشاره شد. پایان معاملات هفتگی در کانال ۳۰ هزار تومان برای دومین هفته متوالی ۳۰ هزار تومان را به یک سطح حمایتی قدرتمندتری تبدیل کرد. همچنین به « سه عامل حمایتی از دلار »‌ در شرایط کنونی اشاره شده بود. رشد پرشتاب حجم نقدینگی در اقتصاد کشور و انتظار تشدید این فضا در ماه‌های باقیمانده از سال و به خصوص انتظار برای سرعت بیشتر رشد پایه پولی در کنار موج خروج سرمایه از اقتصاد ایران و فضای نه‌چندان مثبت مذاکرات از عوامل حمایتی از دلار مطرح می‌شد. با این وضعیت دلار می‌تواند رشد خود را در کانال ۳۰ هزار تومان با همان سرعت پیشین ادامه دهد و حتی نگرانی از تشدید صعود نیز مشاهده می‌شود./بورسان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار