کد خبر: ۱۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: حمل بار توسط ناوگان جاده ای از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6.5 درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم امسال 100 میلیون مسافر جابه جا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس داریوش امانی بعدازظهر امروز در مراسم روز گرامی داشت روز ملی حمل و نقل اظهار داشت: کامیون داران و راهداران در دوران شیوع کرونا در کنار مردم بودند و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور متچقف نشد و این افراد با از خودگذشتگی اجازه ندادند در این روزهای سخت کالا در بنادر کشور باقی بماند. 

وی اظهار کرد: حمل بار توسط ناوگان جاده ای از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6.5 درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم امسال حدود 100 میلیون مسافر جابه جا شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از دانش بومی تاکنون توانسته است اقدامات مهمی در حوزه حمل ونقل انجام دهد و همه تولیدات خود در این بخش را به صورت داده محوری انجام داده است. 

رئیس سازمان راهداری بیان کرد: در بحث ترانزیت جاده ای توانسته ایم از این ظرفیت های همسایگان کشور استفاده کنیم، از ابتدای سال این دیپلماسی فعال تر شده است و در ماه های گذشته هم چندین هیئت از کشورهای مختلف پاکستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور داشته اند. 

وی اظهار کرد: میزان ترانزیت ایران امسال نسبت به سال 98 که شیوع کرونا نبود رشد 10 درصدی داشته و هم اکنون به 6 میلیون تن رسیده است و در این شرایط اقتصاد حمل ونقل با تمامی مشکلات فعال و پویا است. 

امانی با بیان اینکه در بخش راهداری از منابع هدفمند و برنامه بلند مدت 10 ساله استفاده کرده ایم گفت: با توجه به آنکه 99 درصد از میزان سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می شود باید این سرمایه گذاری استمرار داشته باشد و در آمد بخش حمل ونقل هم در مسیر توسعه و فناوری هم برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بارش سنگین باران و برف در شهرهای غربی کشور گفت: در حال حاضر همه دوربین های که در مسیرهای جاده ای مختلف نصب شده است نشان دهنده بارش سنگین برف است بنابراین به مردم توصیه می شود پیش از ورود به جاده حتما با شماره 141 از وضعیت جاده ها آگاه شوند. 

امانی اظهار داشت: نیروهای راهداری به صورت 24 ساعت در راهدارخانه مستقر هستند و این درحالی است که ما در سال های گذشته همواره با تنگاهای شدید مالی مواجه بوده ایم اما در این شرایط سازمان راهداری اقدامات بسیاری خوبی را انجام داده است. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار