کد خبر: ۱۹۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر ۵۰۲ میلیون کالا جابه جایی بار داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶.۵ درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم حدود ۱۰۰ میلیون مسافر جابه جا شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در مراسم روز گرامیداشت حمل ونقل گفت: نیرو‌های راهداری و همچنین کامیون داران در روز‌های سخت به ویژه در ایام کرونا در کنار مردم بودند و اقدام به تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر جنوبی کشور کردند.

او گفت: در حال حاضر تمامی دوربین‌ها که در مسیر‌های مختلف نصب شده اند، نشان دهنده بارش سنگین برف هستند؛ بنابراین به مردم توصیه می‌شود پیش از ورود به جاده حتما با شماره ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها آگاه شوند.

امانی اظهار کرد: نیرو‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعت در راهدارخانه مستقر هستند و این درحالی است که ما در سال‌های گذشته همواره با تنگا‌های شدید مالی مواجه بوده ایم،

رشد ۶.۵ درصدی جا به جایی بار نسبت به سال گذشته

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۲ میلیون کالا جابه جایی بار داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶.۵ درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم حدود ۱۰۰ میلیون مسافر جابه جا شده است.

امانی بیان کرد: سازمان راهداری در شرایط حاضر با استفاده از دانش بومی تاکنون توانسته اقدامات مهمی در حوزه حمل و نقل انجام دهد و تمامی تولیدات خود در این بخش را به صورت داده محوری انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث ترانزیت کشور، توانسته ایم از ظرفیت‌های همسایگان کشور استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر از ابتدای سال این دیپلماسی فعال‌تر شده و در ماه‌های گذشته هم چندین هیئت از کشور‌های مختلف پاکستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور داشته اند.

او گفت: میزان ترانزیت ایران امسال نسبت به سال ۹۸ که کرونا نبوده است، رشد ۱۰ درصدی داشته و هم اکنون به ۶ میلیون تن رسیده و در این شرایط اقتصاد حمل و نقل با تمامی مشکلات فعال و پویاست.

امانی بیان کرد: در بخش راهداری از منابع هدفمند و برنامه بلند مدت ۱۰ ساله استفاده کرده ایم، با توجه به آنکه ۹۹ درصد از میزان سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، باید این سرمایه گذاری استمرار داشته باشد و در آمد بخش حمل و نقل هم در مسیر توسعه و فناوری هم برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم.

برخی از نیرو‌های راهداری ۴ ماه حقوق نگرفته اند

امانی گفت: بسیاری از نیرو‌های راهداری بیش از ۴ ماه حقوق نگرفته اند و این موضوع به دلیل آن است که تنوع استخدامی در بسیاری از شرکت‌ها وجود دارد و حقوق نیرو‌ها باید توسط سازمان برنامه و بودجه به استان‌ها ابلاغ شود. امیدواریم هرچه سریعتر به دلیل آنکه کار راهداری یک کار حاکمیتی است  این موضوع در اختیار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار