کد خبر: ۱۹۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
 شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که از کجا میتوان جک درب پارکینگ را خرید کرد؟ بازار این محصولات کجا است؟ نمونه‌های این محصولات را کجا میتوان دید و انتخاب کرد؟

 برای محصولاتی مانند جک درب پارکینگ بازار خاص وجود ندارد و مکانی به صورت بورس برای این محصول وجود ندارد. بهترین راه برای تهیه جک درب پارکینگ اینترنت است، شما می توانید با جستجو در گوگل یکی از بهترین فروشگاه های معتبر اینترنتی را برای خرید جک درب پارکینگ، مانند فروشگاه گذر کنترل انتخاب کنید که از بهترین ها در این زمینه می باشد و از لحاظ قیمت و خدمات سال‌هاست که توانسته رضایت مشتریان خود را برآورده سازد.

جک درب پارکینگ را از فروشگاه هایی تهیه کنید که محصولات برند و معتبر را عرضه می‌کنند و محصولات بی کیفیت را به مشتری معرفی نمی کند. همچنین تحقیق کنید که فروشنده برای نصب از نصاب های ماهر استفاده کند تا با نصب صحیح طول عمر محصولات بالاتر برود.

 قبل از خرید حتما اطلاعات ابتدایی مانند وزن درب پارکینگ ،عرض درب و تعداد تردد روزانه را به فروشنده بدهید تا بهترین گزینه برای شما معرفی شود. حتماً تحقیق کنید که برند معرفی شده جک درب پارکینگ شناخته شده باشد و از لحاظ گارانتی و خدمات پس از فروش سابقه درخشانی داشته باشد.

 از خرید جک درب پارکینگ از شخص و یا نصاب ها به صورت مستقیم خودداری کنید زیرا آنها بعد از نصب ممکن است از انجام خدمات پس از فروش خودداری کند و شما را برای دریافت خدمات به مشکل زیادی بیندازند.

عملکرد جک درب پارکینگ به چه صورت است؟

 جکهای درب پارکینگ معمولاً به دو صورت مکانیکی و هیدرولیکی عمل می‌کند ، که در ادامه شما را با نمونه عملکرد این دو مدل به صورت مختصر آشنا می کنم تا در انتخاب بهتر شما را یاری دهد .

جک درب پارکینک الکترومکانیکی

 جک های الکترومکانیکی دارای گیربکس مکانیکی هستند و با یک موتور الکتریکی و یک چرخ دنده حرکت دوار موتور را  از طریق میل ماردان و مهره ماردان به حرکت خطی رفت و برگشتی تبدیل می کند و درب را باز و بسته می کند. این نوع جک درب پارکینگ مقداری گریس در گیربکس خود دارد و بهتر است هر سال کمی گیربکس به آن اضافه شود ،ولی در مجموع نیاز به سرویس و نگهداری خاصی ندارد .این نوع جک درب پارکینگ معمولا برای ترددهای کم و در حدود ۲۰ الی ۳۰ مرتبه در روز استفاده می گردد.

جک درب پارکینگ خوب را از کجا بخریم؟

توجه داشته باشید که از این محصولات برای تردد های بالا استفاده نکنید زیرا طول عمر آنها خیلی کمتر از عمر مفید آنها خواهد بود و همچنین زمانی که تردد ها پشت سر هم انجام شود موتور این جک ها داغ می‌کند و سوئیچ دمایی آنها فعال شده و برق موتور را برای حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه از کار می‌اندازد تا خنک شود.

جک های الکترومکانیک درب پارکینگ را برای وزنه‌های حدود  هرلنگه ‌درب از ۲۵۰ الی ۱۰۰۰ کیلو ساخته اند.و طول  بازوی متحرک این جک ها  از حدود ۳۰۰ میلیمتر تا ۶۰۰ میلیمتر می باشد ، معمولا در بسته بندی این محصولات دو عدد بازویی،مدار فرمان،چشمی ایمنی،فلاشر،دوعدد ریموت وجود دارد و تنها قطعه ای که شما برای نصب کامل روی در نیاز دارید تهیه قفل برقی است که امنیت درب را از لحاظ سرقت بالا می‌برد و همواره توصیه می‌شود که بر روی درب قفل برقی استفاده شود. این قفل ها از طریق سیم به مدار فرمان متصل می شود و هنگام  ریموت زدن به صورت خودکار باز می شود. قیمت جک درب پارکینگ الکترومکانیک چندان بالا نیست و می توان نمونه های ارزانتر آن را نیز تهیه کرد.

 جک درب پارکینگ الکتروهیدرولیک

جک درب پارکینگ هیدرولیک مکانیزم عملکرد متفاوتی دارند موتور هیدرولیک به صورت یک پمپ، روغن هیدرولیک را با فشار وارد پیستون جک هیدرولیک کرده و با به حرکت در آوردن جک ،درب  باز و بسته می شود. این نوع عملکرد باعث می‌شود در ترددهای بالا جک درب پارکینگ داغ نکند و به دلیل نداشتن گیربکس و چرخ دنده اصطحلاک این محصول به مراتب پایین‌تر بوده و می‌توان از این نوع جک درب پارکینگ در مجتمع های پرتردد استفاده کرد. جک های هیدرولیک عمر بسیار بالایی دارند اما از لحاظ قیمتی بسیار بالاتر از الکترومکانیک هستند.

 اتصال آیفون تصویری به جک درب پارکینگ

برخی از مدل های آیفون تصویری  بر روی مانیتور خود امکان اتصال به جک درب پارکینگ را فراهم کرده‌اند که با زدن دکمه جک درب پارکینگ باز می‌شود. برندهای مانند آیفون تصویری تابا و الکتروپیک این قابلیت را در برخی از مدل های آیفون تصویری خود دارند.

 این قابلیت به نظر جذاب می آید و در صورت در دسترس نبودن ریموت می‌توان از داخل واحد درب پارکینگ را باز کرد.

جک درب پارکینگ خوب را از کجا بخریم؟

جک درب پارکینگ ایرانی بخریم یا خارجی

 اینکه جک پارکینگی ایرانی و خارجی تهیه کنیم چندان اهمیتی ندارد و برخی برندهای ایرانی از لحاظ کیفیت واقعاً عالی هستند و با تهیه آنها نیازی به استفاده از جک درب پارکینگ خارجی نیست.

 البته جک های خارجی که عمدتا ایتالیایی هستند  ازلحاظ کیفیت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کیفیت بالاتر دارند، اما به دلیل وارداتی بودن و با توجه به نرخ دلار، قیمت این محصولات بسیار بالا است.  اگر قصد خرید جک درب پارکینگ خارجی را دارید باید مراقب باشید که جک های ایرانی و چینی که نام آنها خارجی و زیبا است ، اما از لحاظ کیفیت بسیار ضعیف هستند را با نام جک ایتالیایی و آلمانی و ژاپنی به شما ندهند.

 البته توجه داشته باشید که به دلیل تحریم‌ها هیچ محصول اروپایی مستقیم وارد ایران نمی‌شود و معمولاً برند های خوب خارجی از چین به صورت تحت لیسانس وارد می‌شوند که از لحاظ کیفیتی بسیار عالی هستند و با نظارت شرکت اصلی ساخته می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست و این محصولات چینی محسوب نمی شوند.

امنیت جک درب پارکینگ

 با نصب جک درب پارکینگ امکان باز شدن آن توسط سارق تا حد زیادی کاهش می یابد، البته باید چند نکته را هنگام انتخاب نوع جک پارکینگی در نظر داشته باشید ، اول اینکه  از جک هایی استفاده کنید که کلید خلاص کن آن به صورت کلیدی می باشد  تا  سارق امکان  خلاص کردن آن  را نداشته باشد  در مدل‌های آچاری به سادگی می توان با یک پیچ گوشتی جک ‌پارکینگ  را خلاص کرد  و درب  را باز کرد. دوم اینکه حتماً از قفل برقی هنگام نصب جک استفاده کنید زیرا امکان باز شدن این قفل ها بدون عملکرد ریموت بسیار سخت می باشد،  البته از نوع بدون شاسی این قفل ها استفاده کنید و یا شاسی خلاص کن این قفل ها را از کار بیاندازید تا امنیت قفل بالا برود.

سرویس ونگهداری جک درب پارکینگ

یکی از مشکلاتی که برای برخی از مرکز کنترل های جک های درب پارکینگ ایجاد می شود ورود حشرات و نرم تنان به داخل جعبه مدار کنترل است. وجود این حشرات و نرم تنان بر روی مدار کنترل امکان ایجاد اتصال کوتاه در مدار و سوختگی برخی از قطعات را خواهد داشت و به راحتی هزینه تعمییرات را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جک درب پارکینگ خوب را از کجا بخریم؟

 یکی از ساده ترین مواردی که در اتصال کوتاه شدن و آسیب دیدگی برد کنترل موثر است وجود تار عنکبوتی است که به مقدار خیلی کمی رطوبت داشته باشد. تار عنکبوت مرطوب به راحتی می تواند الکتریسیته را عبور داده و منجربه صدمه زدن به مدار کنترل شود.

برخی از قطعات مکانیکی جک پارکینگ مانند گیربکس باید گریس کاری و سایر قطعات مانند شفت باید روغن کاری شوند. توجه داشته باشید که انجام این کار توسط فرد بی تجربه امکان پذیر نیست و حتما برای گریس و روغن کاری باید از یک متخصص و تعمیرکار جک درب پارکینگ کمک بگیرید. علت امر این است که اولا برای روغن کاری باید از گریس مناسب استفاده شود و ثانیا باید جک باز شود که داخل گیربکس چرخ دنده و قطعاتی قرار دارد که باید به درستی در جای خود قرار بگیرند.

تغییرات آب و هوایی از جمله مسائلی است که بر جک درب پارکینگ اثرگذار است. کسانی که جک پارکینگ دارند ممکن است با این مشکل مواجه شده باشند که در برخی از روزها درب پارکینگ یا باز نمی شود و یا بعد از اینکه باز شد دیگر بسته نمی شود. در فصول سرد سال موتور، جک و فنرهای درب برای کار کردن نیاز به فشار بیشتری دارند. به همین دلیل هنگام یخبندان و در سرمای شدید باید مراقبت های ویژه مانند( روغن کاری لولاب درب و پوشاندن جک ها با پشم شیشه) از درب صورت گیرد تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار